Fracino Roastilino

1
Vanochtend bracht de pakketdienst de bestelde Roastilino. Goed verpakt, geen beschadigingen opgelopen onderweg dus ik hoef er geen spijt van te hebben dat ik 'm niet zelf in Birmingham ben gaan halen.

Koffiemakker Roemer was er ook, hij maakte direct een kort clipje:

De eerste test-branding bleef nog wat licht, ik denk dat ik de volgende batch op 150g houd in plaats van het aangegeven maximum van 220g.

Kijken of ik de Artisan Roaster Scope er ook op kan aansluiten, gaat wel lukken denk ik.

[vimeo]http://www.vimeo.com/68040382[/vimeo]
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Fracino Roastilino

6
De Gene leek me ook erg mooi. Laatst zag ik er nog een staan in Houten bij die beurs, maar er was niemand die er een stapel had staan om te verkopen anders had ik 'm absoluut mee naar huis genomen. Bij Ongebrand zag ik de Toper TOR op de website, vond ik er ook direct mooi uitzien maar ik kon er niet achter komen hoe het ding werkt, de manual die te downloaden is, is volkomen onbegrijpelijk, zo slecht vertaald uit het Turks dat er geen touw aan vast te knopen is. De handleiding van Fracino die een dergelijke machine (maar dan met PID erin) ook bleek te maken, was direct veel duidelijker. Dus hup vooruit met de geit.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

7
Ok, duidelijk. Hij is wel een stuk prijziger... Dat is ook wel terug te zien in de gebruikte materialen uiteraard. Ik hoop dat het verschil ook terug te zien zal zijn in het brand resultaat. Wel jammer dat er niet meer dan 220 gram gaat, maar dat terzijde. Ik ben ontzettend benieuwd naar je toekomstige verslagen! Super leuk dat je ook aan het branden gaat!!! ;-)
Laatst gewijzigd door bobbee op ma 10 jun 2013, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

8
bobbee schreef:Hij is wel een stuk prijziger... Dat is ook wel terug te zien in de gebruikte materialen uiteraard.
Ja hij is ook een stuk forser gebouwd en weegt iets van 22kg geloof ik. Niet helemaal vergelijkbaar wat die details betreft dus.

9

ik zag dat je hem ook op youtube hebt geplaatst. Youtube werkt beter op mijn galaxy note 2....misschien ook voor andere nieuwsgierigen dus link ik hem maar even.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!