Delonghi EC 850M loopt niet door

1
Hallo,

Ongeveer 5 maanden geleden heb ik de Delonghi EC 850M aangeschaft. Sinds een aantal dagen loopt de koffie niet meer door, hij druppelt en stopt dan. Uiteraard heb ik de filter doorgeprikt met een naald en goed schoongemaakt. Er zit ook een filter bij voor 1 kopje en die heb ik nimmer gebruikt. Als test heb ik deze ook geprobeerd, maar ook nu geen resultaat.

Het apparaat loopt zonder de koffie wel goed door, maar zodra ik er koffie in doe, loopt de machine niet door. Het lijkt erop dat de druk te laag is. Iemand een idee om dit op te lossen of moet ik de machine maar opsturen?

Alvast bedankt.

Re: Delonghi EC 850M loopt niet door

2
Cyrax,

Welkom, hoe staat het met het onderhoud wat je gedaan hebt ? Ontkalken, reinigings tabletten, setgroep reinigen ? Maar goed, je hebt wsl. nog garantie, ik zou zeggen gewoon terugbrengen of hem laten ophalen(weet niet of Delongi dit doet...Krups wel, heb er een stuk of drie versleten in 5 jaar tijd)
Grtz,
Ingmar

3
Ingmar schreef:Cyrax,

Welkom, hoe staat het met het onderhoud wat je gedaan hebt ? Ontkalken, reinigings tabletten, setgroep reinigen ? Maar goed, je hebt wsl. nog garantie, ik zou zeggen gewoon terugbrengen of hem laten ophalen(weet niet of Delongi dit doet...Krups wel, heb er een stuk of drie versleten in 5 jaar tijd)
Grtz,
Ingmar
Het ontkalken kan alleen als de machine aangeeft dat het moet gebeuren (kwam ik gisteren achter toen ik de machine wilde ontkalken). Verder is de machine niet toegankelijk om te openen, dus de setgroep reinigen zit er niet in. Ik heb inderdaad nog garantie, helaas is het een halfautomaat dus moet ik hem zelf brengen. Ik hoop nog op een simpele oplossing, iets dat ik over het hoofd zie.

6
Wellicht kan je Delonghi even een mailtje sturen, met de vraag of ze bekend zijn met deze fout. Als je inderdaad iets simpels over het hoofd ziet, kan je dan alsnog even dat oplossen. Mocht dit niet zo zijn en hij toch op reparatie moet kan je hem dan alsnog naar de winkel brengen voor garantie.
Just leave me alone and let me enjoy my espresso