Jura Ena Micro 9 spoelt niet goed

1
Zoals de titel al zegt, de Jura spoelt niet goed. Nadat ik deze onlangs heb gereinigd gaat het spoelen nu niet meer via de kop maar loopt het ergens over in de machine waardoor het in het opvangreservoir komt. Er zal iets gebeurt zijn tijdens het reinigen dat dit heeft veroorzaakt want het is daarna begonnen. De koffie die eruit komt smaakt nog steeds goed, gelukkig.

Ik heb wel wat ervaring met het binnenwerk van een Jura (ander model) en kan eigenlijk zelf niet goed beredeneren wat de oorzaak zou kunnen zijn in het mechanische deel behalve een eventuele verstopping. Dit lijkt mij echter niet logisch gezien het reinigen etc.
Ik ben verder niet echt beken

Re: Jura Ena Micro 9 spoelt niet goed

2
Hoi

ik denk dat we iets meer info nodig hebben om te kunnen helpen.
lekt hij alleen tijdens een spoelbeurt of ook tijdens het zetten van de koffie?
mischien kan je de lekbak eruit halen en simuleren dat de bak erin zit (ik denk dat er een schakelaar ergens zit die je in moet drukken, ik ken dit type niet goed.)

kan je dan eens kijken of hij niet toevallig onderaan de zetgroep lekt, bij het ventiel?

anders zou ik me nog kunnen voorstellen dat de stijgbuis van de zetgroep vol zit, door het reinigen, maar als je aangeeft dat hij gewoon wel koffie zet zou dat niet kunnen.

mogelijk is er een o-ringetje beschadigd in 1 van de leidingen en lekt hij daardoor. dat kan ouderdom zijn maar soms lossen die ringen ook op door gebruik van verkeerde reiningsmiddelen.

ik hoop dat je wat verder komt.

gr

Re: Jura Ena Micro 9 spoelt niet goed

3
Dag Wes,

Het is inmiddels wat jaren geleden maar ik heb hetzelfde probleem. Zet gewoon koffie maar bij het spoelen bij het opstarten en afsluiten komt het spoelwater in de lekbak. Dit probleem doet zich voor bij mijn Jura A5. Weet je wat er aan de hand was? Of weet iemand anders wat er loos kan zijn? Heb de hele zetgroep en drainage ventiel al onder handen gehad. Ook zit er een nieuwe drainage motor in.
Ik hoor het graag als iemand iets weet.