Meerdere aaneengesloten batches in de Gene Cafe

1
Ik heb afgelopen zaterdag via Marktplaats een Gene Café aangeschaft en ga daar de komende tijd eens lekker mee spelen. Ik heb op het forum al het nodige gelezen over tips en brandprofielen. Ik heb echter nog twee vraagjes die ik niet uit de verschillende posts heb kunnen halen:
* Als je m.b.v. de E-stop de brander stopt om je bonen extern te koelen, kan je dan direct door met het branden van een volgende batch, of moet je eerst de koelcyclus afronden?
* En als je direct doorgaat, hoe veel batches kan je dan achter elkaar draaien zonder de Gene te beschadigen?
Rancilio Silvia V1, met een gemodificeerde stoompijp, Fiorenzato T80 molen, Gene Café. Een Chemex, Bialetti Brikka en een kleine cafetiere voor ernaast.

Re: Meerdere aaneengesloten batches in de Gene Cafe

2
Zelf laat ik hem elke keer 2 minuten koelen en vervolgens de volgende batch er in met een max van 3 batches. Er zijn op homeroasters verhalen van mensen bekend die er 5-6 direct achter elkaar hadden gedaan waarna het verwarmingselement kapot ging.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: Meerdere aaneengesloten batches in de Gene Cafe

5
Bedankt voor alle reacties. :)

Aangezien ik niet van plan was om meer dan 2-3 batches achter elkaar te draaien, denk ik na jullie antwoorden dat er weinig mis zal gaan. Nu kan ik dus moet een goed gevoel gaan experimenteren met brandprofielen e.d.
Rancilio Silvia V1, met een gemodificeerde stoompijp, Fiorenzato T80 molen, Gene Café. Een Chemex, Bialetti Brikka en een kleine cafetiere voor ernaast.