Vervolgens zou ik hem zondag-ochtend verplaatsen en zag ik een plasje water van 8-9 cm diameter rechts-achter onder de Rocket liggen. Daar schrok ik wel even van, aangezien die niet de bedoeling is (geen lek-gaatje oid).
Ik heb hem zondag opnieuw gebruikt, maar iets minder intensief (zonder stomen) en zonder de watertank bij te vullen. En opnieuw lag er die avond een plasje water. Dit maal van 2-3 cm diameter.
Ik heb de verkoper gemailt en die zegt dat dit normaal is bij Rocket en dat de Watertank aansluiting de oorzaak is. Wanneer je de Watertank terug plaatst wordt het water wat er nog in aansluiting zat eruit gedrukt. Is dit echt zo? Moet ik vanaf nu een lekbakje onder mijn €1200 kostende machine plaatsen???

Ook is mijn Stoom-Overdruk ventiel erg enthousiast. Als de boiler op temperatuur is dan zit de bovenkant onder de sputters water. Die moet ik dan even droog maken met een theedoek. Een beetje stoom is niet erg maar dit is een beginnende fontein

En als ik toch bezig ben met ervaringen vragen: De heet-water kraan reageert erg laat. Ik moet twee tot drie keer draaien voordat de kraan daadwerkelijk open gaat. Terwijl de stoomkraak direct open gaat. Is dit ook standaard?
Graag ervaringen van mensen met soorgelijke machines (Cellini of Giotto).