Beste liefhebbers, graag jullie hulp. Momenteel heb ik een Nespresso apparaat staan. Ik heb me hier een paar jaar mee vermaakt, maar wil nu toch iets beters. Ik houd van goede koffie, maar houd ook van gemak. Verder heb ik een kleine keuken, dus een groot apparaat met een molen ernaast gaat mij te ver. Ik heb een apparaat gezien van La Pavoni en van Isomac met een inbouwde maler, maar die gaan nieuw al gauw naar de 700 euro.
Ofwel, ik zoek een apparaat waar ik zonder al te veel oefenen of problemen een kof koffie of espresso mee kan zetten. Budget zo'n 400 euro, tweedehands is geen probleem. Nu besef ik me dat het gemiddelde niveau hier een stuk hoger ligt dan wat ik vraag, maar wat zouden jullie me aan kunnen raden?
Re: Van Nespresso naar...?
2Welkom, ga eerst eens voor jezelf echt bekijken wat je nou wel of niet wilt of kan uitgeven en wat voor plaats je ervoor wilt of kan inruimen, je hebt wel een ding mee; bijna alles is beter en zeker goedkoper dan Nespresso.
Je houd van gemak, struin dan eerst eens op het volautomaten deel van dit forum rond, als dan toch de smaak prevaleert dan maar wat minder gemak en wat meer handelingen doen.
Die handelingen werken net zo makkelijk als je zelf wilt, er zijn van die Gasten die 3 minuten of langer doen om een Espresso te maken, persoonlijk moet ik daar niet aan denken.
Een goede molen ( Ex Horeca ) en een redelijk goede machine en niet te vergeten echte verse bonen ( Let op de branddatum )
Draag eerst maar eens wat machines aan en dan komen de commentaren vanzelf.
Groet@3aan
PS Vergeet vooral niet om het beginnersdeel van het forum te doorkruisen.
Je houd van gemak, struin dan eerst eens op het volautomaten deel van dit forum rond, als dan toch de smaak prevaleert dan maar wat minder gemak en wat meer handelingen doen.
Die handelingen werken net zo makkelijk als je zelf wilt, er zijn van die Gasten die 3 minuten of langer doen om een Espresso te maken, persoonlijk moet ik daar niet aan denken.
Een goede molen ( Ex Horeca ) en een redelijk goede machine en niet te vergeten echte verse bonen ( Let op de branddatum )
Draag eerst maar eens wat machines aan en dan komen de commentaren vanzelf.
Groet@3aan
PS Vergeet vooral niet om het beginnersdeel van het forum te doorkruisen.

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
4Wil je goede koffie of moet het per se espresso zijn? Binnen dat budget is het niet zo moeilijk om erg goede koffie te kunnen zetten, maar de kans op matige espresso is levensgroot aanwezig.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder