Nu is deze top groep ook op een kleinere machine te krijgen.
Handig voor de keukenmatig kleiner bedeelden.http://www.talkcoffee.com.au/shop/izzo-alex-leva/
Re: mini pompeii
2Gruwelijk gaaf en op het eerste gezicht een pracht van een machine!
Ik ben al een tijdje naar een hevel variant aan het kijken maar deze komt hoog binnen op de 'wanna have' lijst. Ben alleen een beetje bang voor de prijs; obv de gemelde aus $ prijs zou 'ie tegen de 3000 euro aan kunnen komen...... we gaan het afwachten.
groet, Vincent
Ik ben al een tijdje naar een hevel variant aan het kijken maar deze komt hoog binnen op de 'wanna have' lijst. Ben alleen een beetje bang voor de prijs; obv de gemelde aus $ prijs zou 'ie tegen de 3000 euro aan kunnen komen...... we gaan het afwachten.
groet, Vincent
3Mooi ding. De PID zou mij minder aanspreken, maar verder is het wel een extra aanwijzing dat compacte professionele levers een zonnige plek op markt vinden. Quickmill Achille zit ook ergens in die prijsklasse en natuurlijk de Londinium.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
4Mooie machine inderdaad, die prijs alleen.... 

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Mooie machine. Die moet werkelijke prachtige espresso's kunnen maken. Even duur als de Cremina
.

Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
6En Strega natuurlijk.fransg schreef:Mooi ding. De PID zou mij minder aanspreken, maar verder is het wel een extra aanwijzing dat compacte professionele levers een zonnige plek op markt vinden. Quickmill Achille zit ook ergens in die prijsklasse en natuurlijk de Londinium.

7Beter.Erik82 schreef:Mooie machine. Die moet werkelijke prachtige espresso's kunnen maken. Even duur als de Cremina.

8Mooi ding idd!
Hoeveel bar levert de Pompei groep eigenlijk?
Hoeveel bar levert de Pompei groep eigenlijk?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
9Zoals de meeste levers is dat een verlopend patroon, meestal als hoogste druk tussen de 8 a 10 bar en dan een verloop naar minder van 2 a 3, maar de pre-infusie is begonnen met waterdruk uit de toevoerleiding.
Zo ongeveer en misschien wel iets anders.

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
10Ik moest het drie keer lezen, maar je bedoelt toch dan de druk eindigt bij zo'n 6 bar?@3aan schreef:Zoals de meeste levers is dat een verlopend patroon, meestal als hoogste druk tussen de 8 a 10 bar en dan een verloop naar minder van 2 a 3, maar de pre-infusie is begonnen met waterdruk uit de toevoerleiding.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder