De laatste stap in mijn zoektocht: de bonen!

1
Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen weken heel wat tijd geïnvesteerd om een goede basis te leggen voor een lekkere thuis espresso.
Na veel leeswerk op oa dit forum is het een nieuwe Gaggia classic geworden met daarbij een Rancilio Rocky koffiemolen. Vast niet zo goed als een professionele koffiemolen, maar ik hoop een eind te komen!

Tot slot nog lekkere en vooral verse bonen!

Ik koop normaal mijn bonen bij Simon Levelt, maar daar lees ik geen denderende berichten over.
Het liefst bestel in een een paar pakjes online waarbij ik er een paar in de vriezer bewaar.

Natuurlijk zal het een kwestie van smaak zijn, maar ik ben benieuwd naar jullie favorieten!?

Wat is een goede (web)winkel waar ze goede en verse bonen verkopen?
Welke soort boonmerk is een goede allrounder?

Al vast bedankt voor het delen!

Re: De laatste stap in mijn zoektocht: de bonen!

2
Ik zou denk ik dat hele "bonenmerk" vergeten. Er zitten er best wat in Italië enzo, maar voordat die gebrande boontjes hier zijn, zijn ze vaak al weer oud.

Ga gewoon naar een webwinkel (Gebrand, Fascino, Dutch barista etc.) en bestel daar wat. Een proefpakket kan ook uitkomst bieden. Ik kan me zelfs voorstellen dat je ze aanschrijft en zegt dat je beginnend proever bent en om advies vraagt. Wie weet waarmee ze komen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder