Re: Waarde van deze brander

4
Egbert schreef:Ik ben al een tijd in bezit van deze Probat koffiebrander
Tijdens het typen wees je wellicht op de machine, maar wij kunnen dat niet zien.

Probat branders zijn er al vele tientallen jaren in allerlei maten.

Wat is precies je bedoeling?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
Tijdens het typen wees je wellicht op de machine, maar wij kunnen dat niet zien.
:D

Ik denk dat Egbert wil taxeren en dan wil bepalen of ie m misschien wel wil verkopen.
Anders is zijn vraag overbodig, want voor een tevreden koffiebrander is zijn brander van onschatbare waarde!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

8
Hier had je paar maanden geleden ook al het e.e.a. gepost over deze brander.
Inclusief foto :D

http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... =32&t=5773

Leuk ding hoor! Lijkt/is inderdaad iets groter dan een 120 grams BRZ Probat.

Kun je wel tijdens branden door dat klepje met een lange lepel een olfactorische ( :ugeek: ) steekproef nemen?
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

10
Als iemand hem een idee kan geven van de waarde kan ik misschien wel kijken of ik dat kan opbrengen en hij een nieuwe kan kopen.
Lijkt me een prachtig ding om mee te leren branden, maar dat hangt dus een beetje van de prijs af.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60