Problemen Senseo Latte Select

1
Op Koffiegek.nl begint het item over de nieuwe Senseo Latte Select qua reacties behoorlijk te groeien. Positieve en negatieve reacties wisselen elkaar af en er blijken nogal wat probleempjes te zijn. Heb jij problemen met je Senseo Latte Select of heb je tips om deze juist op te lossen? Plaats ze dan hier.

Afbeelding
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Re: Problemen Senseo Latte Select

2
:lol: :lol: :lol: Die vent die z'n Silvia bij het grofvuil heeft gezet voor dit apparaat!

Maar ja, volgens mij is dat een beetje de makke van deze tijd: het moet allemaal snel en makkelijk (zei opa ;) ).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
youneedstyle schreef:Dit soort berichten zijn ook echt goud:
Jullie zijn allemaal gek om 179 euro neer te tellen voor een koffiezetapparaat
Idd. De schrijver van die reactie moest eens weten wat de gemiddelde koffiegek aan zijn/haar hobby uitgeeft :lol:

6
Steff schreef:"Senseo" en "Koffiepraat.nl" past ook niet echt bij elkaar.
Verklaar je nader..? Wat je ook van het resultaat dat uit een Senseo komt vindt, voor veel mensen is dat toch wel degelijk koffie. Aangezien er op koffiepraat over koffie gepraat wordt, lijkt me dit topic hier zeker wel op zijn plek... of heb ik het helemaal mis?

7
Je moet natuurlijk niet onderschatten hoe populair het is om zeikerige opmerkingen over senseo te maken.

Zowel de groep die zich "erboven" (de espressopuristen), als "eronder" (de roodmerk-pruttelaars) geven er graag op af. De een vind het onderwaardige maandverbandjestroep en de ander vind het weer dure decadente gemakskoffie. De waarheid zal ergens in het midden liggen. De onderliggende reden is volgens mij hoofdzakelijk om jezelf boven een ander te stellen op basis van de koffie die je drinkt. En dat heeft natuurlijk weinig zin.

Uiteindelijk geniet iedere koffiedrinker van zijn of haar bakkie, in welke vorm dan ook. Koffiedrinkers van de wereld verenig u....
One more cup of coffee before I go.....

8
De onderliggende reden is volgens mij hoofdzakelijk om jezelf boven een ander te stellen op basis van de koffie die je drinkt.
Meen je dat nu ècht? Nu ben ik niet zo "afzeikerig", ik weet hoe makkelijk dat is, maar als ik zeg dat ik Senseo maar matige koffie vind doe ik zuiver op smaak, en smaak alleen. Het mezelf boven-, of onder iemand stellen interesseert me totaal niet.

In het geval van die "weggegooide Silvia" vermoed ik dat die man niet met dat apparaat overweg kon, en niet weet wat voor lekkere koffie je daar uit kunt halen. Hij had goud in z'n handen, maar vond het messing mooier blinken, zeg maar...

Maar ik kan me wel een beetje opwinden over de gemaks cultuur. Zodra iets wat meer inspanning of nadenken vereist haken veel mensen af, en daarmee gaat veel waardevols verloren en wordt veel onrecht aangedaan (en dus ook op koffie-gebied).
Naja, en tegen stommigheid kan ik ook niet goed: Senseo als cappuccino benoemen omdat er een schuimlaagje op zit. Nee: dàt is héél wat anders en smaakt ook heel anders! :evil:
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

9
Namens Philips wil ik graag reageren op opmerkingen over de nieuwste Senseo. Over smaak valt natuurlijk altijd te twisten, de een vindt het geweldig en de ander kiest voor iets anders. Ook de prijs is altijd een punt waar de meningen over zullen verschillen.

De Senseo Latte is ons nieuwste model. Er bestaan nogal wat verschillende reacties met betrekking tot de kwaliteit van de melk en het schoonmaken van het melkreservoir. Dat laatste is buitengewoon belangrijk voor een optimale smaakbelevenis. Voor degenen onder de forumbezoekers die daar opmerkingen over hebben, Philips heeft een eenvoudige en doeltreffende manier hiervoor. Ik ben bereid om deze telefonisch toe te lichten zodat u het juiste rendement uit uw Senseo Latte haalt. U kunt mij bereiken via hans.christiaanse@philips.com

10
Ja, maar dan ben je vast de hele tijd in gesprek :lol:

Nee onzin, ik heb het apparaat nog niet gezien en kan er niet over oordelen. Ook zullen mensen die tevreden zijn niet zo snel de weg naar koffiegek.nl, waardoor altijd een enigszins vertekend beeld van de verhouding tevreden/niet tevreden mensen zal ontstaan. Neemt niet weg dat het er best een aantal zijn.

Goede zaak dat je hier op inspringt vind ik.

Verder verwacht (!) ik niet dat ik de cappuccino's uit het apparaat erg lekker zal vinden. Koffie met opgeklopte mel levert vrijwel altijd een naar mijn mening te slap bakkie op. Ik heb thuis wel eens met zo'n opklopding melk opgeklopt en deze aan koffie toegevoegd, maar dat werd al snel slap.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60