En wat blijkt...de Elektra groep op de PV heeft geen last meer van oververhitting. Na twee uur aan loopt de temperatuur op tot 75 graden op de temperatuur strip bij een pstat setting van 1.3 bar. Op de Elektra was dit bij 1.0 bar al 90 graden. Ook als ik in een rustig tempo achter elkaar een aantal shots maak geen probleem met de temperatuur. Andersom heeft de PV groep op de Elektra nu serieus last van oververhitting. Temperatuur loopt idle op tot 90 graden in plaats van de 75 graden op de eigen boiler. En na een paar shots is het gedaan met de pret en is koelen van de groep een must.
Ik dacht altijd dat de temperatuur stabiliteit van de PV groep vooral kwam door het kleine groep volume en de langzame instroom. Maar dat is dus niet zo. Eigenlijk ook wel logisch. Wat het denk ik wel is, is een klein teflon schijfje op de PV tussen de boiler en de groep. Dat werkt dus als isolatie en vermindert de geleiding.
Al met al is de PV Mcal het beste van twee werelden: De smaak van de Elektra groep en de temperatuur stabiliteit van de PV...laat het voorlopig maar even zo

En wie weet eens experimenteren met een stukje teflon tussen boiler en groep op de Elektra...