Eerste koffieautomaat DeLonghi of Nivona

1
Het is zover. Ik ga mijn eerste koffieautomaat kopen. De keuze is reuze, en dat maakt het voor mij wat lastig. Ga ik voor een goedkoper model van het de Longhi of koop ik een duurdere automaat van Nivona. Op internet kan ik niet echt veel verschil vinden. Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen die twee apparaten?

Re: Eerste koffieautomaat DeLonghi of Nivona

2
Ik kan de beide apparaten niet vergelijken omdat ik enkel ervaring met een technisch broertje van de Nivona heb.
Daarvan weet ik iig wel dat deze goed intern schoon te houden is. Dat is (waarschijnlijk?) erg belangrijk voor de levensduur van je apparaat.
De zetgroep kan je bij beide verwijderen om te reinigen, de Nivona is daarnaast ook goed leeg te zuigen (koffie/maalselresten) met een stofzuiger.

Als je dat eens per maand doet en verder de interne reinigingen (leidingen) van het apparaat volgt, kan je er jarenlang storingsvrij plezier van hebben.

Voor de DeLonghi geldt dat misschien ook, maar daar heb ik dus geen ervaring mee. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30