De zoektocht is naar een volautomaat met volledig automatische cappuccino en latte functie met een prijs van max 1000 euro (maar bij voorkeur wat minder).
- Jura is naar mijn ervaring prima maar wel heel erg duur en valt daarmee eigenlijk af. Voor zover ik weet hebben ze geen enkele volautomaat met cappuccino functie onder de ~2000 euro.
- Bosch, betaalbaarder dan Jura maar ook wel duur. Veel goede dingen over de kwaliteit gehoord maar nooit zelf geprobeerd.
- Saeco, wisselende ervaringen mee. Een aantal prima apparaten gehad, een paar minder betrouwbare apparaten... prima prijzen dus wel een optie.
- DeLonghi, ken ik niet zo goed... lijkt prima te zijn
Zijn er nog mensen met specifieke aanraders en/of afraders? Alleen bij het aanbod van Saeco is het al lastig om nog verschillen te ontdekken, er zijn diverse apparten die honderden euro's verschillen van elkaar maar op het eerste gezicht identieke specificaties hebben. Waar zit het verschil wel in?
Voor mij gaat het gewoon om een automaat die fatsoenlijke (voor zover dat gaat met een volautomaat) espresso zet en af en toe eens een cappuccino/latte eruit gooit (een aantal vrienden zijn nogal dol op latte...). De verwachting is dat er zo'n 10 kopjes per dag mee gezet gaan worden.
Eisen:
- volautomatische cappuccino functie (cappuccinatore met melkreservoir dus)
- redelijke water/bonen/afval bakken zodat je niet 3x per dag het ding hoeft te legen
Wensen:
- kopjeswarmer
- melkreservoir met koeling
- handmatige koffieinvoer en/of verwisselbaar bonenreservoir om te wisselen van type koffie
Alvast bedankt voor alle hulp