aandrijving zetgroep werkt niet meer bij Miele CVA 4085

1
Hallo,

Bij het aanzetten van onze Miele CVA 4085 hoorde ik een raar geluid. 'k Heb de filtergroep gereinigd en gesmeerd maar kreeg 'em niet meer terug gedemonteerd. Normaal gezien kan je de aandrijfas terug naar z'n correcte positie laten gaan via het service menu en vervolgens "initialiseren" kiezen maar ook dat lukt niet. Ik hoor wel geluid van de motor maar de as zelf verdraaid niet.

Heeft er iemand een oplossing voor mijn probleem of kan iemand me vertellen hoe ik bv. de aandrijfmotor kan uitbouwen of deze eens te controleren ? Een service handleiding of bouwschema zou ook welkom zijn.

Alvast bedankt

Damo

Re: aandrijving zetgroep werkt niet meer bij Miele CVA 4085

6
Hallo,

Vorig probleem heb ik uiteindelijk kunnen oplossen maar nu, 2 jaar later zijn er opnieuw problemen met de zetgroep / aandrijving. Dit keer komt er geen druppel koffie uit de schenktuitjes maar loopt het water met koffiegruis in de afvalbak en deels ook via de achterplaat naar de opvangschaal.

Reeds ondernomen acties :
- zetgroep meermaals volledig gedemonteerd, nagekeken, ingevet en terug gemonteerd
- drukstuk bovenaan zetgroep verstevigd met metalen plaatje
- aandrijfgroep : nieuwe aandrijfas (vorige draaide zeer stroef)
- reset (=> fabrieksinstellingen)
- initialmiseren startpositie

Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Damo

Re: aandrijving zetgroep werkt niet meer bij Miele CVA 4085

9
Hallo,

Het probleem zou te wijten zijn aan het drainageventiel : kunnen jullie aub de foto's eens bekijken en bevestigen dat :
- de eindeloopschakelaars juist zijn aangesloten
- de aandrijfgroep (draaischijf en meenemer) in de juiste spositie staan

Hoe kan ik checken of het drainageventiel nog goed werkt ?

Ook komt er water uit de boiler (gaatje rechtsboven op foto 05).

Alvast bedankt voor de hulp !

Damo
Miele CVA4085 11.jpg
Miele CVA4085 10.jpg
Miele CVA4085 06.jpg
Miele CVA4085 05.jpg
Miele CVA4085 02.jpg