Re: Bezzera Strega - lekkende stoomleiding

3
Dat is geen porum.

Wat voor koppeling is het? Maak eens een foto als je 'm los hebt. Ik heb zoiets een keer gehad toen ik een nieuw type stoompijp monteerde, maar met een nylon ringetje ertussen zat het weer perfect. Zit er bij jou een rubber ring tussen die nu oud en hard is en niet meer goed afsluit? Heb je e.e.a. gesmeerd met kranenvet voor je hem weer vast draaide?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
Als die siliconen niet hielpen is het niet vetgebrek.

Is dat witte opgestroopte randje een restant van het witte tape waarmee je schroefdraad kunt omwikkelen? Dan kun je zulk tape opnieuw aanbrengen.

Bij mij drukte de rand van de pijp op de bewegende bolle kop van de stoom-arm en sloot zo af, maar met een ringetje ertussen liep het soepeler en sloot het ook weer perfect af. Dus bij mij was die tape niet nodig, bij jou misschien wel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

6
Je moet de boel aan de binnenzijde even losnemen, het overtollige tape dan even verwijderen, minutieus alle troep eraf halen en dan opnieuw met PTFE tape wikkelen, even goed nadenken wat je doet, als je de kraan op de draad draait en je stoot tegen het begin van de tape aan, dan zal het zo weer gaan lekken het stroopt dan namelijk op, monteren doe je als volgt je houd de kraan in je ene hand en de binnenzijde in de andere zoveel mogelijk met de hand aandraaien en dan het buitendeel tegen het front drukken en de binnenzijde met een steeksleutel aandraaien, totdat die niet meer verder gaat, daarna doe je de binnenleiding weer monteren, hou goed in de gaten dat je het binnenstuk wat je zojuist gemonteerd hebt tegenhoud met een steeksleutel* en dan de leiding met een andere sleutel goed vastzet.

*Je mag het natuurlijk ook met een ringsleutel proberen. :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

9
Je moet het als je begint goed strak zetten en minimaal 3 slagen, je houd het te wikkelen deel in je linker hand wijzend naar binnen en dan wikkel je rechtsom en niet verder dan de eerste spoed opzetten en niet zoals zovelen doen een stukje over het begin heen, dat kan namelijk tot storingen lijden. "succes"
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.