Re: Namaak Espresso Machines

5
Ja vreemde zaak, "kunt u mij adviseren over iets bepaalden? Ik zeg allen niet wat, want dat zou maar verwarring brengen".

Maar wat voor "bewijs" zoek je dan? Als hier iemand zegt "chinees spul kan best heel goed zijn, de iPhone wordt daar ook gemaakt" wat bewijst jou dat, of als iemand zegt "oosterse nep, waardeloos" wat zegt jou dat dan?

Als die aanbieder op eBay al veel positieve recensies heeft kan dat jou wat zeggen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Namaak Espresso Machines

6
lmg475 schreef:Strange,

U vraagt hier op het forum hulp, maar we mogen niet weten waarover het gaat.
Dan wordt het wel moeilijk
De vraag is eenduidig en blijft gewoon staan onafhankelijk van de advertentie. Zijn er namaak machines in NL of Europa uit landen zoals bijv. China? De aanleiding van de post was vanwege een reactie op mijn mail aan de adverteerder.
Genieten is eigenlijk best lekker

Re: Namaak Espresso Machines

7
Jij mag vinden dat je vraag eenduidig is, wij kiezen er dan voor dat we je niet kunnen helpen op deze manier.
Nogmaals, je mag vinden dat je gelijk hebt, maar je schiet er weinig mee op.

Ongetwijfeld is er chinese namaak, dat is zo ongeveer regel 39 van het internet "if you can think of it, there is a chinese copy of it".

Bij twijfel, koop gewoon een Kees vd W
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Re: Namaak Espresso Machines

8
Maar zou het hier dan gaan om "vervalsingen"? Als in: er staat Bezzera op, maar het is een (slechte) kloon uit China?

Uit de titel begreep ik eerst dat het om espresso-machines zou gaan die eigenlijk helemaal geen espresso konden maken :oops: :lol: .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Namaak Espresso Machines

9
MMMkoffie schreef:Bij voorkeur plaats ik deze (nog) niet omdat ik de adverteerder niet wil beschadigen zonder eerst voldoende bewijs te hebben.
Zet gewoon de advertentie info of een foto of wat dan ook hier neer zonder te linken aan de verkoper. Niet zo interessant doen... Als het namaak is, is het namaak. Als het orgineel is, is het orgineel. Klaaro... :grin:

Is het merk toevallig Rioba?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Namaak Espresso Machines

10
MMMkoffie schreef:Bij voorkeur plaats ik deze (nog) niet omdat ik de adverteerder niet wil beschadigen zonder eerst voldoende bewijs te hebben.
Het hangt er ook vanaf wat je met je post wil bereiken. Als je de adverteerder aan de schandpaal wil nagelen zou ik inderdaad eerst goed uitzoeken of je veroordeling wel klopt.
Als je de advertentie echter laat zien om te vragen wat wij ervan vinden is er toch niet zoveel aan de hand? Een vraag stellen betekent niet veroordelen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder