mahlkoning k30 es

1
Ik heb een mahlkoning K30 ES te koop in zeer goede staat. Ik vraag er 800 euro voor . de nieuwprijs is ong 2000 euro. deze grind on demand molen( naar mijn mening de beste op de markt ) maalt zeer snel en kan perfect worden afgeregeld.ideaal voor een barista die zeer gesteld is om een perfecte espresso te presenteren.

Re: mahlkoning k30 es

5
Hallo Tom, dit is een wat ouder model neem ik aan,
tegenwoordig worden toch alleen de Vario modellen geleverd?

Heeft deze de nieuwe of het oude model maalkamer, m.a.w. heeft hij een messing ring boven de bovenste maler, dat is gemakkelijk te fotograferen als je de ronde deksel afneemt, de schroefdraad van de oudere maalkamers willen nog weleens (lees te vaak) de pijp aan Maarten geven en dat kost je dus 300 euro, de toestand van de schijven, wanneer zijn deze vervangen?
Setje originele schijven zit tegen de 150 euro.

Je zal ons van wat meer informatie moeten voorzien, het is allemaal te summier, dus gaarne foto's en info, etc.

Bouwjaar en maand?
Aantal malingen enkel?
Aantal malingen dubbel?
Wanneer voor het laatst de schijven vervangen?

Algehele toestand van de molen door middel van Foto's.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

6
Thanks Adriaan. Dat zijn inderdaad goede vragen die ik ook graag zou willen weten. Hopelijk kan de verkoper meer erover vertellen :)
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

7
Voor 800 euro moet het een in echte goede staat verkerende K30 zijn en zeker als het een ES betreft. Anders is het veel te duur. Ga liever voor de K30 Vario want die is traploos in te stellen.

De nieuwprijs ligt rond de 1300-1400. Die 2000 euro is echt onzin want dat betaal je nog niet eens voor de La Potenza special WBC van de K30 Vario. De ES is de goedkope getrapte uitvoering van de K30. Een K30 is een geweldige maler als je de 6-8r retentie niet erg vindt. Dat is de reden waarom ik die van mij toen heb verkocht.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60