Dag forumleden,
Ik ben nieuw op het forum.
Sinds gisteren een WMF 800 2e hands gekocht. voorheen had ik een Jura S95, maar de vrouw wilde cappuccino uit de koffiemachine met 1 druk op de knop.
Nu is de koffie uit de WMF niet te zuipen, als ik zo door de instellingen heen ga staat er volgens mij niets goed.
Mijn vraag is wat zouden goede basis instellingen zijn voor deze machine?
En kan deze machine ook automatisch spoelen voor hij uit gaat, net als mijn Jura?
Alvast bedankt,
Marcel.
Re: WMF 800 instellingen
2WMF maakt geen mooi cappuccinoschuim, niet te vergelijken met een Jura. Instellingen zijn niet zo moeilijk te vinden overigens, kwestie van proberen.
3Marco,
Dat een Jura mooiere schuim maakt is niet van toepassing, ik heb een WMF gekocht en ben niet op zoek naar een andere machine.
De instellingen van de machine had ik al gevonden, mijn vraag is wie heeft de juiste basis instellingen voor goede expresso, koffie en cappuccino.
Maar toch bedankt voor je bericht.
Marcel.
Dat een Jura mooiere schuim maakt is niet van toepassing, ik heb een WMF gekocht en ben niet op zoek naar een andere machine.
De instellingen van de machine had ik al gevonden, mijn vraag is wie heeft de juiste basis instellingen voor goede expresso, koffie en cappuccino.
Marcel.
4ik heb oprecht geen flauw idee wat je vraagt...want ik ga er vanuit dat je snapt dat je met espresso weinig water bij veel bonen doet en bij gewone koffie bij veel bonen wat meer water doet.marcelvanrooden schreef:Marco,
Marcel.
En een cappuccino is een espresso met melkschuim......en ik ga er vanuit dat je dat weet, en dus zelf de antwoorden kan deduceren. Uiteraard maal je op de fijnste stand. Meer variabelen zou ik niet weten
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode
5‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
7Beetje kort door de bocht hoor! Wat Marco wil zeggen is dat je wellicht je verwachtingen moet bijstellen. Dat je dus uit je WMF niet de melkschuim moet verwachten zoals je die uit de Jura kreeg ==> minder lekkere cappuccino. In zoverre dus wel van toepassing.marcelvanrooden schreef:Marco,
Marcel.
Voor de rest weet ik niets van superautomaten. Maar misschien moet je de machine eens echt goed schoonmaken?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder