Waar (best) een maler kopen in Belgie?

1
Ik wil me een electrische maler aanschaffen voor slow coffee (pour over, Aeropress, geen espresso)

Iets kiezen blijkt geen sinecure :? Na oneindig veel reviews lezen ging ik van de Baratza (overal geloofd als entrylevel, maar toch met teveel kwaliteitsissues, al zou de nieuwe Virtuoso veel betere maalschijven hebben) naar de Compak K3 (nogal groot) naar de Macap MC4(gemixte reviews) om uiteindelijk te belanden bij de Bezzera BB05.

Wat ik niet snap is hoe de Virtuoso die slechts iets minder kost dan de Bezzera, toch ook veel slechte besprekingen krijgt (plastiekerig, snel defecten) tov de Bezzera (die Coffeegeek niet eens tussen zijn lijst heeft). Baratza wordt trouwens met zijn duurdere modellen ook nauwelijks/nergens genoemd. Terwijl die prijzen toch gelijk aan een Mahlkonig zijn.
De M4 krijgt op dit forum ook vaak een "ja maar", maar staat wel tussen de beginnerstips en werd door Coffeegeek als beste espressomaler verkozen.
Moeilijk kiezen dus.

Maar ook om ze te kopen is het niet zo eenvoudig. Casabarista verkoopt heelwat modellen, maar dan heb je het in Belgie wel bijna gehad. Low end zoals Bodum, Krups, ... zijn dan weer wel vlot te vinden.
Welke (web)shop moet ik zeker eens bezoeken?

Re: Waar (best) een maler kopen in Belgie?

3
Mja, het wordt me niet makkelijk gemaakt :lol:

Elke maler heeft toch standen van grof tot zeer fijn?
Alleen de dure espressomalers kunnen blijkbaar echt (goed) héél fijn gaan.
En dan vooral consistent fijn.
De goedkopere malers zijn blijkbaar vaak al onstabiel voor de minder fijne maling.
En sommige gaan ook echt wel stuk.

Wat is dan een goeie niet-espresso maler?

5
Ooit aan de Lido 2 gedacht. Is wel een handmaler maar verslaat de genoemde malers met 2 vingers in zijn neus. Hij is in Engeland te koop bij Coffeehit (http://coffeehit.co.uk/lido-2-hand-coffee-grinder). Handmalers leveren voor een lagere prijs veel beter maalsel en gaan ook nog eens veel langer mee.

Met de Lido 2 maal ik 21gr voor slow binnen 30s. Qua smaak echt een geweldige maler en je hebt meteen een maler voor op reis.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

8
Erik82 schreef:Ooit aan de Lido 2 gedacht. Is wel een handmaler maar verslaat de genoemde malers met 2 vingers in zijn neus. Hij is in Engeland te koop bij Coffeehit (http://coffeehit.co.uk/lido-2-hand-coffee-grinder). Handmalers leveren voor een lagere prijs veel beter maalsel en gaan ook nog eens veel langer mee.

Met de Lido 2 maal ik 21gr voor slow binnen 30s. Qua smaak echt een geweldige maler en je hebt meteen een maler voor op reis.
Dat is inderdaad ook een optie...
De duurdere espressomachines zijn (op de schijven na) niet kapot te krijgen ;)
Maar voor deze prijs vast wel duurzamer ja.

9
bobbee schreef:Maar dat is een espresso maler.
Dat is als appels met peren vergelijken.
De maalgrootte voor aeropress en pour over is niet de grove maling, maar ook eerder een fijne.
Zeker niet zo fijn als espresso maar toch.
Dus is een nespressomaler alleen maar goed in de uiterst fijne maling?
Ik dacht zeker ook in de andere?
Van de Macap wordt zelfs gezegd dat ie eerder beter is in alles behalve de uiterst fijne...