Muurvast.

1
:mrgreen: Pure pech, na het schoonmaken van mijn jaar oude Compak K3 , de kop er weer ingedraaid. Goed de schroefdraad opgezocht, maar toch zit ie nu muurvast. Heb de molen al vaker in en uit elkaar gehaald, om hem schoon te maken. Is er iemand die raad weet? Misschien iemand in de buurt van Antwerpen die tijd, zin en ervaring heeft om te helpen bij dit probleem?
Of is er geen hoop en moet ik aan een nieuwe.? Hij stond te koop, omdat ik een upgrade wilde doen, maar op deze manier is dat iets minder leuk natuurlijk!

Thkx René
Rocket Cellini premium V2, Macap M4 D , Gene Cafe, Hario ceramic slim,
Rok Presso.

Re: Muurvast.

2
Lijkt toch echt alsof je hem er scheef op hebt gedraaid. Dat wordt dan nog een hele klus en vervolgens tappen van nieuwe schroefdraad in het ergste geval.

Je zou kunnen proberen er voorzichtig wat kruipolie tussen te spuiten en kijken of dat helpt. Een bankschroef en wat brute kracht is ook een optie. Welke beter is laat ik aan jou over. Beide hebben z'n voors en tegens.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60