Lezers,
In deze post wil ik graag mijn laatste klusproject delen: een doserless mod voor de Fiorenzato T80. Op zich niks nieuws maar wellicht nuttig voor mensen die zich zich ook aan iets dergelijks willen wagen. Wat dit project 'anders' maakt is dat de basis-onderdelen met een 3d-printer gemaakt zijn en dat de doserless 'tuit' afneembaar is.
De doserless mod bestaat uit twee delen:
- Een backplate, deze wordt tegen de maler aan geschroefd.
- Een spout-plate, deze wordt tegen de backplate aan gedrukt middels een 2x4 magneten van 6x3mm, vier in de backplate en vier in de spoutplate. In deze spout-plate zit een gat onder een hoek van 45 graden waar een metalen buisje in gelijmd kan worden. Ik heb twee formaten buisjes liggen dus de spout-plate in twee formaten geprint om later nog eens een grotere buis te kunnen proberen.
Het ontwerp is gemaakt in FreeCAD en ziet er ongeveer zo uit:
Uit de 3D-printer komt het zo, de gaten in de spout-plates stoppen een millimeter voor het einde, dat is waar de magneten in ziiten:
Even een buisje afzagen en met een paar druppels secondelijm in de spout-plate lijmen en (rechts is hier ook de vorige modificatie te zien maar ondanks de copieuze hoeveelheid lijm zit de buis niet écht stevig vast en het ziet er niet uit):
Fiorenzato T80 doserless mod
1
Laatst gewijzigd door t-men op wo 27 mei 2015, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.