ascaso, iberital of isomac

1
Ik heb een vraag.

Sinds kort heb ik mijn eerste stappen gezet in de espresso wereld en een tweedehands ascaso dream gekocht. Nu ben ik op zoek naar een redelijke maler voor zo'n 200 euro. Ik heb gekeken naar malers van ascaso, iberital en isomac. Ik heb geen topmachine en ben dus op zoek naar een vriendelijk geprijsde maler, om zo de komende tijd flink te experimenteren. Hebben jullie een bepaalde voorkeur voor een van de drie merken, of is het in kwaliteit vergelijkbaar? Van de ascaso heb ik bijvoorbeeld gelezen dat ie de neiging heeft om te verstoppen. Graag jullie advies

Re: ascaso, iberital of isomac

2
Hoi Lymie, welkom op het forum. Ik zou nog eens op dit forum zoeken, er is al één en ander geschreven over malers. Ik ken de molens van de merken die jij noemt niet zo goed, maar ik weet wel dat een goede molen essentieel is, bezuinig daar niet op.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder