Beste allemaal,
In mijn zoektocht naar de beste vervanger voor mijn Vibiemme Domobar ben ik denk ik de ideale vervanger tegen gekomen, met een aparte boiler voor espresso (dit naar aanleiding van mijn zetgedrag: twee kopjes espresso per dag en eens per week 8 kopjes espresso per dag; tot één à twee maal per week melk opschuimen):
izzo alex duetto versie III (in UK noemt men deze versie IV?)
Bij Stoll-espresso en op alexduetto.com kom ik daarvan twee typen tegen, waar ik het echte verschil niet van kan ontdekken:
1 - MC503: izzo alex PID III (Stoll:€1.699)
2 - MC500: izzo alex duetto mc500 generation III (Stoll:€2.099)
Beiden met: dubbele boiler, apart met PID in te stellen, stille rotatiepomp ook op reservoir, dubbelwandige pijpjes, overdrukbeveiliging, leeg beveiliging.
Weet iemand het echte verschil tussen deze typen?
Alvast dank!
Re: izzo alex duetto: wat is het echte verschil tussen MC503 en MC500?
2133,33 per cijferpunt?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3Heb je deze PDF eigenlijk al goed doorgespit? En zo nee waarom niet?pevers schreef:Weet iemand het echte verschil tussen deze typen?
http://elektros.it/media/product/657/Us ... 20Izzo.pdf
Laatst gewijzigd door fransg op ma 27 jun 2016, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
4LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5Ik heb ooit een Duetto gehad. Ik kan me alleen herinneren dat er een hefboom op zat...
Micra&Ultra
6Woordje "niet" vergeten?NielsB schreef:Ik heb ooit een Duetto gehad. Ik kan me alleen herinneren dat er een hefboom op zat...

Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
7Als ik lees wat Frans voor je heeft opgezocht, dan denk ik dat de 503 géén dubbele boiler machine is.pevers schreef:Beiden met: dubbele boiler, apart met PID in te stellen, stille rotatiepomp ook op reservoir, dubbelwandige pijpjes, overdrukbeveiliging, leeg beveiliging.
Weet iemand het echte verschil tussen deze typen?
8Dank!
Die pdf had ik nog niet gevonden
.
Wel een hoop goede berichten over deze machine op dit forum gelezen en uitgebreide informatie.
Het lijkt erop op sommige sites dat MC503 inderdaad geen dubbele boiler heeft; in de informatie staat wel meestal dat de PID apart beide boilers aanstuurt; het wordt denk ik door elkaar gehaald.
Die pdf had ik nog niet gevonden

Wel een hoop goede berichten over deze machine op dit forum gelezen en uitgebreide informatie.
Het lijkt erop op sommige sites dat MC503 inderdaad geen dubbele boiler heeft; in de informatie staat wel meestal dat de PID apart beide boilers aanstuurt; het wordt denk ik door elkaar gehaald.
9Ik kopieerde slechts 4 woorden uit jouw eerste bericht in Google en kreeg meteen die PDF te vindenpevers schreef:Die pdf had ik nog niet gevonden

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
10Beste Frans,
Dank, even nagegaan; ik had de twee types met 'verschil' en 'difference' gegoogled... Toen kreeg ik het niet.
Een fijn document, nogmaals dank!
Dank, even nagegaan; ik had de twee types met 'verschil' en 'difference' gegoogled... Toen kreeg ik het niet.
Een fijn document, nogmaals dank!