Mijn zoektocht naar een nieuwe koffiemolen, omdat mijn huidige het helaas heeft begeven.
Ik kwam de Demoka mini moka tegen, iemand goede ervaringen met deze molen? Evt een alternatief mag ook?
Het moet wel nog betaalbaar blijven, maar omdat een goede molen essentieel is kijk ik ook naar 2e handjes.
Re: Koffiemolen Demoka
2Even googlen en je vindt al een antwoord:
http://www.thuisbarista.nl/forum/viewto ... 750#p49217wedj schreef:ik heb een jaar de Demoka gehad, eerst naast mijn Rancilio daarna naast mijn ECM technika4.
Was er tevreden over zeker wat fijnheid betreft.
Wat wel een vereiste is dat er scherpe schijfjes in zitten. Misschien ligt daar je probleem.
Even goed schoonmaken, schijven testen en zonodig nieuwe maalschijfjes erin.
Heb nu een horecamaler, goed schoongemaakt, kleinere hopper en voorzien van nieuwe schijven.
maar heb ook ruimte! in de keuken hiervoor.
Kortom een Demoka is geen slechte keus,zeker indien ruime ook een rol speelt.
Succes
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Ik heb er sinds een maand een
De traploze regeling van fijn naar grof is wat lastig, hij knoeit behoorlijk, het maalsel is mooi.
Ik vind hem de kostprijs waard
De traploze regeling van fijn naar grof is wat lastig, hij knoeit behoorlijk, het maalsel is mooi.
Ik vind hem de kostprijs waard
4Wat is het budget voor de maler?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
5Gebruikt die Demoka niet de bekende Tre Spade schijfjes? Die geven helemaal niet zo slecht maalsel. Maar je doet wel wat concessies met deze maler: lawaai, knoeien, klontjes, langzaam.
Het hangt allemaal samen met het beschikbare budget.
Het hangt allemaal samen met het beschikbare budget.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
6Tweedehands ex-horecamaler. Veel voor. Voor ongeveer 150 euro heb je dan een dijk van een maler met dito maalsel. @3aan heeft er meestal nog wel wat liggen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
7Aan welk merk moet ik dan denken?Erik82 schreef:Tweedehands ex-horecamaler. Veel voor. Voor ongeveer 150 euro heb je dan een dijk van een maler met dito maalsel. @3aan heeft er meestal nog wel wat liggen.
8Daarom vroeg ik je budget, had je de demoka nieuw willen kopen? Is dat dan je budget? 150 euro is een leuk bedrag maar als je iets meer hebt kun je toch wel wat sneller iets mooi(er(s) scoren.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
9Ik heb de Demoka gehad als eerste maler.
Omdat ik graag iets nieuws wilde maar twijfelde of ik wel het verschil zou proeven heb ik de Demoka meegenomen naar Casabarista. Daar mocht ik het verschil proeven met de Bezzera bb005.
Wat een wereld van verschil! Ondanks dat het alletwee budgetmalers zijn gaf de Bezzera een veel zachtere smaak. Veel meer in balans. Bovendien ook veel minder klonten.
Als je nieuw wilt kopen zou ik serieus de Bezzera overwegen!
Omdat ik graag iets nieuws wilde maar twijfelde of ik wel het verschil zou proeven heb ik de Demoka meegenomen naar Casabarista. Daar mocht ik het verschil proeven met de Bezzera bb005.
Wat een wereld van verschil! Ondanks dat het alletwee budgetmalers zijn gaf de Bezzera een veel zachtere smaak. Veel meer in balans. Bovendien ook veel minder klonten.
Als je nieuw wilt kopen zou ik serieus de Bezzera overwegen!
10@Spironski: Nee de Demoka heeft 50 mm vlak, trespade is 38 mm conisch. Motorisch is demoka best goed.
Ik zou ook de Bezzera zonder twijfel de voorkeur geven!
Ik zou ook de Bezzera zonder twijfel de voorkeur geven!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs