Welke geeft een betere smaak.Ik prefereer het profiel van een enkel shot dat een verloop heeft van 9 tot 5 bar als ik het moet inschatten.
Dit in tegenstelling tot het aflopende 9 tot 1 bar profiel bij een dubbel shot.
Het lagere druk traject trekt meer onaangemame smaken uit de puk.
https://youtu.be/cvS3TL-ESZc" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarom hierbij een pleidooi voor de miskende kwaliteiten van het kleine zeefje.
Re: Drukprofiel bij veeraangedreven lever van een enkel basket shot vs een dubbel basket shot.
2Zal het ooit eens zelf gaan proberen maar nog geen idee op dit moment...

Re: Drukprofiel bij veeraangedreven lever van een enkel basket shot vs een dubbel basket shot.
3Mooie bijpassende muziek ook bij de clip
Wanneer je de druk via inschatting bepaalt is het wel moeilijker vergelijken.
Ik heb nu relatief (voor mijn doen) donkere bonen en stel dan de pre-infusiedruk lager in, ongeveer zoals die bij het eerste model Londinium ging op boilerdruk, dan 'pakt' de hefboom ook hoger en komt er een mooie, zachte vriendelijke espresso uit. Wel een filterbakje met lagere dosering, maar geen single.
Ik heb nu relatief (voor mijn doen) donkere bonen en stel dan de pre-infusiedruk lager in, ongeveer zoals die bij het eerste model Londinium ging op boilerdruk, dan 'pakt' de hefboom ook hoger en komt er een mooie, zachte vriendelijke espresso uit. Wel een filterbakje met lagere dosering, maar geen single.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
4Het Panis Angelicus van Franck.fransg schreef:Mooie bijpassende muziek ook bij de clip
Dus je kunt het aangrijpen van de hendel met de pre infusie druk regelen?
Interessant.Ik kan bij de Pompei detiming van de preinfusie regelen dzs instroom van water bij het eerdte sctiveren van de hendel of op het eind en alleser tussenin.
Maar of dit nog een reden heeft is met niet helemaal duidelijk.
5Mooi. Ik heb hem nu hier ook op staan, van de Philips LP serie "The best of César Franck" (Concertgebouworkest, dus goed, met Van Otterloo).cremalover schreef:Het Panis Angelicus van Franck.
Ja, dat gaat simpel met een Ceme p-stat, die regelt de pre-infusie druk en daarmee samenhangend de zet-temperatuur.cremalover schreef:Dus je kunt het aangrijpen van de hendel met de pre infusie druk regelen?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
6Van Otterloo was briljant.Die schilderde met muziek.Meester van de sfeermuziek.
Misschien mooi als muziek onder een van jouw espresso bereidingsvideo's:
"Dat mistige rooie beest "uit Turks Fruit met Toots en het orkest van Van Otterloo.
Misschien mooi als muziek onder een van jouw espresso bereidingsvideo's:
"Dat mistige rooie beest "uit Turks Fruit met Toots en het orkest van Van Otterloo.
7Ik trek de lekkerste hogedruk shotjes met mijn single.
Zijn superkleine shotjes van ik schat tegen de 15 ml.De eerste extractie van de lever.Bij 11 uur stand trek ik het koppie weg.
Zoet en vol met alles wat ik lekker vindt.
Nu brand ik wel behoorlijk donker dus ik weet niet wat dit met lichte brandingen doet.
Zijn superkleine shotjes van ik schat tegen de 15 ml.De eerste extractie van de lever.Bij 11 uur stand trek ik het koppie weg.
Zoet en vol met alles wat ik lekker vindt.
Nu brand ik wel behoorlijk donker dus ik weet niet wat dit met lichte brandingen doet.