Sinds gisteren weer lekker thuis na een vakantie in Frankrijk.
2 weken geen al te beste bakkies op. Het was dus weer een verademing om zelf weer wat te maken.
Voor de vakantie had ik gekeken icm met de munttest (2ct) of ik niet te veel doseerde in het standaard 14gr Rocket bakje. Bij 15,5gr had ik een zeer lichte afdruk. Vandaag toch maar 15gr Grande Alta (gebrand 04-07-2017) gemalen en geroerd met mini garde en prikker icm sudocrem potje als funnel. Daarna beetje zijdelinks geschud totdat het maalsel gelijk verdeeld was en aangetampt tot maalsel niet meer verder kon. Weer de 2cent op de puck en dit keer geen afdruk.
Ik merk trouwens dat ik nu met de trechter op de molen soms wat klontjes krijg.
Meerdere keren een espresso gemaakt met de Naked en telkens is er weer flink wat gespetter in het kopje te zien. Volgens mij geen echte spuiters maar ik zie duidelijk dat het water niet overal uit komt en dat er snel blonde streepjes komen.
Qua tijd mag het ook wel wat minder dus heb ik de molen een stapje grover gezet.
Ik ga morgen weer maar eens kijken want ik heb wel genoeg gedronken vandaag.
Is het misschien verstandig om toch iets meer te doseren zodat er wel een lichte afdruk te zien is?
Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben.
Alvast bedankt!!
Groeten Alex
Ik heb een filmpje gemaakt zodat jullie hopelijk kunnen zien wat er gebeurd en
hieronder ook nog een foto van de puck na het zetten (direct na het zetten staat er wel wat water op de puck)
[youtube]https://youtu.be/pMcaqJDSv_w[/youtube]