Ik heb wat extractie problemen met mijn profitec, Ik heb ook net een nieuwe maler die waarschijnlijk mee aan de oorzaak ligt. ook is de hulpveer verwijderd van de profitec, dus zou deze rond de 9 bar moeten leveren.
Hoe ik tewerk ga:
Ik maal 19,5g in mijn bakje en zet er dan een funel op om te roeren met een minikloppertje.
Dan klop ik horizontaal op de bank en verdeel met een pullman chisel daarna tamp ik nog "medium" aan.
Ik draai de PF voorzichtig in de machine en haal de hendel zachtjes naar beneden tot ik halverwege het water hoor lopen, daar pauzeer ik een 3tal seconden en haal de hendel verder naar beneden en laat de PI 5/7 seconden duren.
Wat het probleem is is dat de espresso eerst al langs de randen erdoor komt bij PI en als ik wat grover maal zelfs al begint te druppelen bij PI. de maler staat nu op 1,5 afgesteld (als dit al relevante info is) (het is een eureka zenith)
Bonen zijn vers en het is de lgb van caffenation.
En omdat beelden meer dan woorden zeggen: https://youtu.be/JXtBu5lUUhY" onclick="window.open(this.href);return false;
(let niet op mij en op het tegellicht, is net een nieuwe action cam en ben hem nog aan het leren kennen