Wega Max

1
Hallo,
Ik ben nieuw in de espressowereld, maar ben er door geinteresseerd :)
Ik sinds korte tijd een Gaggia classic (voor 60 euro tweedehands gekocht, leek me aardige deal) en ben daar nu mee aan het klooien.
Maar nu wil ik uiteraard ook nog een koffiemaler, wachten tot een gaggia mdf op marktplaats komt kan volgens mij lang duren en dus kijk ik een beetje rond. Nu vond ik ergens een Wega Max, weet niet zeker of het een 6.4 of 8.0 is.
Maar ik kan erg weinig over dit merk vinden, heeft iemand enig idee of dit een goed apparaat is en wat het tweedehands ongeveer waard is?
groeten
Peter

Re: Wega Max

2
Hoi Peter, je molen kan niet goed genoeg zijn. Die Wega's zijn gewoon van Compak ( http://www.compak.es/" onclick="window.open(this.href);return false;, zie ook: viewtopic.php?f=19&t=883" onclick="window.open(this.href);return false; ), en een stuk beter dan de MDF. De Max zou een K6 kunnen zijn en dat is een zeer goede molen. Heb je er meer info over?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
http://www.troostwijkauctions.com/NL/Ka ... x?&cid=180

Het gaat om die molen, ik zie alleen dat hij moet worden opgehaald in vlissingen, en dat is een beetje ver. Maar als ik zo op de site van compak kijk dan lijkt het mij idd één van die molens te zijn, welke weet ik nog niet zeker want ze lijken wel erg op elkaar.
Ook is er een nieuwe bod, gister was het nog 110 (komt nog 16% opgeld en 19% btw bij), maar toch lijkt het me nog een goede prijs.
Voor mij is het dus te ver, maar als iemand anders geinteresseerd is, jullie weten deze te vinden.

Bedankt voor de hulp!

4
Oei, als ik alles vergelijk met de plaatjes op de Compak-site ("aangeplakte tamper", portafiltervork en zwarte doserdeksel), dan zou het gaan om de K10 Conic, die kost nieuw iets van €1100 en is zo ongeveer de beste molen die er is! :shock: . Zelfs als je er nieuwe maalschijven in stopt is dat nog een koopje. Ik woon aan de andere kant van Nederland, maar anders.... :?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

6
Ha ha, leuk zoekplaatje! Maar je hebt wel gelijk, ik zie ook geen draaiknop, en dat is toch kenmerkender dan een portafiltervork. Niettemin blijft het nog steeds niet duur voor een K8 of een K6...

7
Stel dat de molen weg gaat voor EUR 150,-
Dan komt er nog 19% BTW overheen, dus dat wordt EUR 178,50
Daar wordt dan 16% opgeld oftewel EUR 28,56 over geheven. Kortom, dat wordt dan EUR 207,06
Over het opgeld wordt ook 19% BTW geheven, dus dan komt er nog eens EUR 5,43 bij.
De uiteindelijke prijs wordt dan EUR 212,49

Dan moet je het nog ophalen in Vlissingen. Vanuit Amsterdam is dat op en neer 430 kilometer. Als je auto 1 op 10 rijdt, dan is dat ook weer 42 liter en ben je 5 uur verder ;) . Die 43 liter kost je bij een benzineprijs van EUR 1,30 ook nog eens EUR 56,-. Laten we het niet hebben over afschrijving en onderhoud van de auto. En tijd is natuurlijk ook geld....

De totaalprijs van de molen is dan ongeveer EUR 265,- en dat is geen gekke prijs voor een tweedehands K6 die je nieuw voor ongeveer EUR 550,- koopt.

Tja, en als het een K8 is, dan is het echt een koopje!

8
haha wel erg grappig dit :P
Het is echt balen dat het zo ver weg is, voor ons dan in ieder geval.
Ik zie die draaiknop inderdaad niet, maar ook die drukknop niet, die hoek is net zo dat het het niet goed ziet. En de k6 en k8 zien er van de buitenkant inderdaad hetzelfde uit..
Misschien zou dit naast mijn gaggia classic ook een beetje uit verhouding zijn haha ;)

9
Heb je weer een mooi excuus om te upgraden! :D

10
Veiling is over :x

De molen is weggegaan voor EUR 160,-
Dan komt er nog 19% BTW overheen, dus dat wordt EUR 190,40
Daar wordt dan 16% opgeld oftewel EUR 30,47 over geheven. Kortom, dat wordt dan EUR 220,87
Over het opgeld wordt ook 19% BTW geheven, dus dan komt er nog eens EUR 5,79 bij.
De uiteindelijke prijs wordt dan EUR 226,66

Geen gekke prijs voor een tweedehands K6 die je nieuw voor ongeveer EUR 550,- koopt. Tja, en als het een K8 is, dan is het echt een koopje!

Iemand van het forum die op het laatst heeft geboden????