Dit keer geen vraag, maar idee. Iedereen herkent het wel dat als je thuiskomt graag een espresso wil drinken of je visite graag koffie wil serveren, je eerst een half uur moet wachten totdat het apparaat voldoende is opgewarmd. Al langer zocht ik naar een gebruiksvriendelijke oplossing om het koffieapparaat op afstand aan en uit te zetten. Voor mensen met Apple producten zoals een heb ik die gevonden: Elgato Eve (€50 bij de Apple store). De Elgato Eve stop je in het stopcontact en de stekker van het koffieapparaat steek je in de Eve. Het enige wat je nog hoeft te doen is Elgato Eve te koppelen met je standaard (gratis) Home app op je iPhone/iPad of andere Apple devices. Inmiddels kan ik van buiten huis het koffie apparaat aan en uitzetten, en staat de koffie letterlijk altijd klaar.
Aanvullend is het mogelijk om een tijdklok aan te zetten (handig voor als je wakker wordt) of het koffieapparaat automatisch uit te laten zetten als je iPhone het huis verlaat. Tevens werkt het aan en uitzetten ook via Siri en zelfs via de Siri van de Apple TV 4.
*bovenstaand bericht is niet gesponsord en ik krijg op geen enkele manier voordeel op enige grond door dit te plaatsen. Het is gewoon bedoeld ter inspiratie voor meer comfort in het koffieleven.*
Op afstand je half automaat alvast laten opwarmen
1
Laatst gewijzigd door Ronaldd op do 05 jul 2018, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ecm Technika III met rotatiepomp, Elgato Eve en E61 thermometer; Mahlkonig K30 Vario; OCD V2 WBC; EspressoGear Primo Tamper, Nuova point kopjes