Op afstand je half automaat alvast laten opwarmen

1
Dit keer geen vraag, maar idee. Iedereen herkent het wel dat als je thuiskomt graag een espresso wil drinken of je visite graag koffie wil serveren, je eerst een half uur moet wachten totdat het apparaat voldoende is opgewarmd. Al langer zocht ik naar een gebruiksvriendelijke oplossing om het koffieapparaat op afstand aan en uit te zetten. Voor mensen met Apple producten zoals een heb ik die gevonden: Elgato Eve (€50 bij de Apple store). De Elgato Eve stop je in het stopcontact en de stekker van het koffieapparaat steek je in de Eve. Het enige wat je nog hoeft te doen is Elgato Eve te koppelen met je standaard (gratis) Home app op je iPhone/iPad of andere Apple devices. Inmiddels kan ik van buiten huis het koffie apparaat aan en uitzetten, en staat de koffie letterlijk altijd klaar.

Aanvullend is het mogelijk om een tijdklok aan te zetten (handig voor als je wakker wordt) of het koffieapparaat automatisch uit te laten zetten als je iPhone het huis verlaat. Tevens werkt het aan en uitzetten ook via Siri en zelfs via de Siri van de Apple TV 4.

*bovenstaand bericht is niet gesponsord en ik krijg op geen enkele manier voordeel op enige grond door dit te plaatsen. Het is gewoon bedoeld ter inspiratie voor meer comfort in het koffieleven.*
Laatst gewijzigd door Ronaldd op do 05 jul 2018, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ecm Technika III met rotatiepomp, Elgato Eve en E61 thermometer; Mahlkonig K30 Vario; OCD V2 WBC; EspressoGear Primo Tamper, Nuova point kopjes

Re: Op afstand je half automaat alvast laten opwarmen

8
Tekork schreef: do 05 jul 2018, 14:13 Ik moest alleen een nieuwe Apple TV met de laatste versie aanschaffen om hem ook buitenhuis te kunnen gebruiken...
Ik heb de WEMO's een tijd gebruikt, die doen het goed, en nu alweer een poos tweemaal de Elgato Eve in huis. Geen apple TV nodig, met de twee Homepods doet die het ook buitenshuis. Bij mijn vriendin heb ik destijds wel een Apple TV kastje neergezet om haar Elgato Eve te bedienen en dat gaat ook uitstekend. Allemaal bijzonder makkelijk te installeren.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Op afstand je half automaat alvast laten opwarmen

9
Ik had een Wemo insight overgenomen die heeft een tijdje goed gedraaid, totdat we 's-morgens beneden kwamen en een toen niet nader te verklaren schroeilucht roken, wel onze neus achterna gegaan, niks op dat moment te bekennen vanwaar het afkomstig was, rond 21:00 uur was de lucht behoorlijk afgenomen, toen ging er bij m'n meissie een lichtje branden en ja de Wemo was om 20:00 uur uigeschakeld, daar was de boosdoener, uitgefikt en de Wemo mensen houden zich angstvallig stil, drie keer een mail eraan gewaagd, geen enkele reactie, bijna dan! We werden overspoeld met Wemo reclames met kortingen tot wel 25%

Gaat nu alweer een poos handmatig, ben wel aan het nadenken over hoe iets dergelijks ongestoord 2500 watt te laten schakelen, durf niet meer een Wemo op afstand te laten werken, voor hetzelfde geld kom je thuis met alleen nog een paar rokende muren!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.