Re: TKG Kinu M47
2Zou een Commandante C40 MK3 pakken voor je bakkie filter. Goedkoper en praktisch alleen maar goede ervaringen van eigenaren die hem voor filter gebruiken.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
3DAar heb ik ook al naar gekeken.Mijn indruk is dat de Kinu een stuk degelijker gebouwd is.Weet niet of dit zo is.Is de Commandante geschikt voor espresso?bobbee schreef: za 22 sep 2018, 20:20 Zou een Commandante C40 MK3 pakken voor je bakkie filter. Goedkoper en praktisch alleen maar goede ervaringen van eigenaren die hem voor filter gebruiken.
4Er zijn mensen die hem voor espresso gebruiken maar is getrapte verstelling dus als je precies wilt afstellen dan is dat onhandig. Ze hebben daar sinds kort wel een los aan te schaffen upgrade voor ontwikkeld.cremalover schreef:DAar heb ik ook al naar gekeken.Mijn indruk is dat de Kinu een stuk degelijker gebouwd is.Weet niet of dit zo is.Is de Commandante geschikt voor espresso?bobbee schreef: za 22 sep 2018, 20:20 Zou een Commandante C40 MK3 pakken voor je bakkie filter. Goedkoper en praktisch alleen maar goede ervaringen van eigenaren die hem voor filter gebruiken.
Overigens, voor espresso met de hand malen is niet mijn hobby....
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Op smaak is de Comandante ook voor espresso erg goed. En met de RedClix upgrade voldoende fijn gerasterd. Echter ik vind de maler voor espresso te langzaam. De Kinu maalt 2x zo rap.
Voor de hele range zou ik de M47 nemen. Of als het goedkoper moet kijk dan ook eens naar de Feld2 van Knock.
Overigens is voor filter de Timemore ook niet gek. Sebastiaan verkoopt ze.
Voor de hele range zou ik de M47 nemen. Of als het goedkoper moet kijk dan ook eens naar de Feld2 van Knock.
Overigens is voor filter de Timemore ook niet gek. Sebastiaan verkoopt ze.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
6Timemore bekeken en ziet er netjes uit.
Voor 150 e wil ik de gok wel nemen.
Jammer genoeg bij Sebastiaan niet leverbaar op dit moment.
Voor 150 e wil ik de gok wel nemen.
Jammer genoeg bij Sebastiaan niet leverbaar op dit moment.
7Voor een klein beetje meer mag je mijn weinig gebruikte Kinu47 (de V1 van Bas) ook wel overnemen. Dan ga ik voor de Wilfa, lijkt me voor mijn gebruik prima.
8Bijkomend voordeel van de V1 is het opzetstukje waar je de accuboormachine op kan zetten. Dan is espresso malen ook goed te doen. De latere versies hebben dat niet meer.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
9Espresso malen met medium roast geen probleem. Koffie van Bjorn of Blommers om er maar een paar te noemen kost maar weinig moeite. Daar heb je geen accuboormachine voor nodig.
Met Alwin's bonen helemaal appeltje eitje
Los daarvan leuk dat het kan. Maar ik zou er geen adapter voor aanschaffen.
Los daarvan natuurlijk prima maler!
Met Alwin's bonen helemaal appeltje eitje

Los daarvan leuk dat het kan. Maar ik zou er geen adapter voor aanschaffen.
Los daarvan natuurlijk prima maler!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
10Die adapter hoort er bij de V1 gewoon bij te zitten dus je hoeft niks aan te schaffen. Ik had hem er bij de mijne destijds ook bij.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60