Ik ben m’n lief al een beetje aan het voorbereiden. Maar een aantal zaken zijn van tevoren al wel duidelijk. De aanrechtruimte is beperkt, het wordt een klein machientje. En mogelijk krijgt zelf een kleine machine geen vaste plek. Hij mag geen ander geluid maken dan wat gepruttel. Dus geen pomp o.i.d. En een vaste aansluiting wordt het ook niet, de eerstkomende jaren….

Ik zit zelf erg te denken aan een (2e hands/opknappertje) La Pavoni pro, maar heb er geen ervaring mee. De ruimte onder de keukenkastjes is beperkt; 48 cm, maar zo’n kleine machine moet er toch wel onder passen, dacht ik. Ik drink espresso, m’n eega cappuccino en regelmatig worden er 3 kopjes tegelijk gezet. Maar zelden meer dan dat. En als er dan toch de mogelijkheid is, wil ik ook melk opschuimen wel leren… Ik ben bereid er tijd in te steken en een steile leercurve te ondergaan.

Dus veel ideeën en ook geïnspireerd door de enthousiaste foto’s van Fransg (z’n vakanties), maar is het ook de juiste machine voor de enthousiaste beginner? Ik sta open voor ideeën en alternatieven!