Ik heb sinds kort een koffie-apparaat met maler, ben nieuw in het koffiebonen malen...
Nu zijn er 2 te wijzigen instellingen die invloed hebben op de smaak van de koffie op mijn machine:
1. Sterkte-instelling voor het bepalen van de intensiteit van de koffie (milde, normale of sterke koffie).
2. Maalgraad: fijne maling voor een sterkere koffiesmaak of grove maling voor een mildere filterkoffie.
Nu vraag ik me vooraf af: het lijkt me een beetje hetzelfde, 1 en 2, maar er zal toch wel verschil inzitten. Kan iemand me hier wat over vertellen?
Re: maalgraad/sterkte invloed/verhouding
2Waarom vertel je nietronaldstolk76 schreef: do 04 okt 2018, 11:59 Ik heb sinds kort een koffie-apparaat met maler, ben nieuw in het koffiebonen malen...
1) welk merk apparaat, welk type, tweedehands of nieuw, indien tweedehands hoe oud, welk onderhoud gepleegd?
2) welke maler
3 )welke bonen exact
Klinkt als een volautomaat -- dan is het eigenlijk al hopeloos en kun je beter aan de Nespresso, tenminste dat is dan mijn persoonlijk advies.ronaldstolk76 schreef: do 04 okt 2018, 11:59 Nu zijn er 2 te wijzigen instellingen die invloed hebben op de smaak van de koffie op mijn machine:
1. Sterkte-instelling voor het bepalen van de intensiteit van de koffie (milde, normale of sterke koffie).
In het 'beginnerstopic' op het forum vind je alles daarover.ronaldstolk76 schreef: do 04 okt 2018, 11:59 2. Maalgraad: fijne maling voor een sterkere koffiesmaak of grove maling voor een mildere filterkoffie.
Nu vraag ik me vooraf af: het lijkt me een beetje hetzelfde, 1 en 2, maar er zal toch wel verschil inzitten. Kan iemand me hier wat over vertellen?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino