Ik heb een storing 5 op een Jura F50.
Het Thermoblock is zo heet geworden dat de kunstroof behuizing er om heen verbrand is en versmolten. Heb uit een Jura F90 het thermo block sensor en zekering gebruik omdat ik wist dat die goed werkte.
In eerste instantie werd hij te heet. Ik weet het niet meer zeker maar had toen nog de oude sensorkabel eraan zitten. Heb toen ook het sensor snoer gebruikt van de f90 De F50 deed het met deze onderdelen even (een keer spoelen) zoals bedoelt. Daarna kwam storing 1 uitgezet
Toen ik hem weer aanzette ging de automaat verwarmen volgens tekst in de display. Echter werd het thermoblock niet warm en springt de automaat in storing 5.
Na het terugplaatsen van de geleende onderdelen uit de f90 blijkt dat dit apparaat nu ook storing 5 geeft
Volgende vragen heb ik:
Wie kan mij vertellen wat de oorzaak kan zijn dat hetzij de sensor hetzij de zekering kapot gaat?
Weet iemand of het de zekering of de sensor is of wellicht heel iets anders dat nu defect is.
Kun je zekering en sensor uit een zelfde lijn/serie wel met elkaar uitwisselen of zit er verschil in weerstand etc in?