La Pavoni M11 Pressure Gauge nut

1
Ik heb een La Pavoni Stradivari van een maatje hier staan die nogal snel heet loopt. Sneller dan 'normaal', wat ik zo lees.
Ik wilde de boilerdruk eens meten, maar het lijkt erop alsof hij M11x1 draad in de aansluiting heeft, en kan nergens een passend verloopstukje naar een 1/8" aansluiting voor een manometer vinden.

Hier hebben ze wel een OEM verloopstukje, maar die is voor M12. De website zegt "Pavoni stopped making the M11 version some years ago".
Is er hier iemand die weet waar ik ze zou kunnen krijgen? Bij de gangbare shops op internet kon ik nergens een M11 variant vinden. Laten maken kan ook, maar weet niet of dat de moeite is...
Help...
.
dus...

Re: La Pavoni M11 Pressure Gauge nut

6
Waarom meet je de boilerdruk niet via de stoompijp?

Gewoon manometertje en stukje slang.

Jaren geleden bij Orphan Esprsso gekocht, maar eenvoudig zelf te maken. Ideaal om druk bij kleine levertjes zonder manometer te meten en af te stellen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

8
En heeft die Pavoni een 51 mm Millenium groep of 49 mm pre-Millenium groep?

De Millenium groep overhit nauwelijk zolang de druk niet hoger dan 0.9 bar zit. Ik heb nu een Millenium Pavoni die op 0.8-0.9 bar zit. Stoomt met 1 gats tip goed. En ik heb eerder een warming flush nodig dan koelmaatregelen.

Als het een pre-Millenium is zou ik een koelring van Tije aanschaffen. Of deze mod uitvoeren:

https://www.kaffee-netz.de/threads/la-p ... st-1405698
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

9
Even dit topic weer leven inblazen...
Afgelopen weekend de nut en manometer gekregen en gemonteerd. Hij schakelt tussen plm 0.8 en 1.0 bar.
Het betreft de 51mm versie van een Stradivari (waar vanwege de kop geen koelring op past).

Kan ik die dan beter terugdraaien naar schakelen tussen 0.6 en 0.8 bar? Of is dat te laag?
dus...

10
Lijkt me aan de iets hoge kant, maar het belangrijkste is je waarneming in het kopje. Is de espresso zo heet dat je even moet blazen eer je ervan drinkt, dan kan het wel wat lager afgesteld. En als de tweede shot na 15 minuten nóg heter is, kan die zéker lager.

Ook de smaak -- is die mooi zoet of verdacht bitter wat eventueel op te hete extractie kan wijzen?

Op die manier.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino