Vergeet crema,balans in smaak etc.
Een mooie schuimdraad .Daarom gaat het hier .
Beoordelings criteria liggen voor de hand.
Lengte,kleur,duur van de schuimdraad,fijnheid van het schuim etc.
Re: Video topic.Mooiste schuimdraad.
2cremalover schreef:Vergeet crema,balans in smaak etc.
Een mooie schuimdraad .Daarom gaat het hier .
Beoordelings criteria liggen voor de hand.
Lengte,kleur,duur van de schuimdraad,fijnheid van het schuim etc.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
3Ik ga maar van start.
Dit shot is gemaakt met verse koffie.Vanmorgen gebrand.
In tegenstelling tot mijn eerste poging van een paar uur eerder met oude koffie is de schuimdraad klein.Komt moeizaam op gang en de kleur is ronduit teleurstellend.
Als ik heel eerlijk ben kun je het niet eens een draad noemen.Schuimdruppels .Dat zijn het.En dat is niet wat we willen zien.
Ik geef mezelf een 3.
Dit shot is gemaakt met verse koffie.Vanmorgen gebrand.
In tegenstelling tot mijn eerste poging van een paar uur eerder met oude koffie is de schuimdraad klein.Komt moeizaam op gang en de kleur is ronduit teleurstellend.
Als ik heel eerlijk ben kun je het niet eens een draad noemen.Schuimdruppels .Dat zijn het.En dat is niet wat we willen zien.
Ik geef mezelf een 3.

4Schuimdraden gemaakt met machines met pressureprofiling als Bianca zijn natuurlijk ook welkom.
We zijn ruimdenkend.
En nee,Schuimkragen zijn niet toegestaan.

We zijn ruimdenkend.
En nee,Schuimkragen zijn niet toegestaan.

5Ik heb geen oude koffie! 

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
6Voor de topprestatie altijd oude meuk bij de hand houden, zeker als je in de buurt niet snel aan die pauperzooi kunt komen. Voor als je bezoek krijgt dat geilt op schuimdraden, dan wil je niet misgrijpen en een schuimfiguur slaan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino