Waar drink je de beste koffie ?

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Espressotopia

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Espressotopia » wo 29 okt 2008, 14:19

Ach, smokkel gewoon je eigen machine binnen... een epressopotje op een kookplaatje bijvoorbeeld...

Juliejayne
Berichten: 13
Lid geworden op: di 11 mar 2008, 23:32
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Juliejayne » wo 29 okt 2008, 15:29

Deze forum heeft al de Proefpanel, voor koffiebonen te proeven. Is het niet mogelijk, iets gelijk te doen met espressobars/cafes?

Bijvoorbeeld, de ondernemer geeft 10-20 bonnetjes voor een gratis espresso, voor leden van de proefpanel, en daarna geeft deze mensen zijn mening over de koffie van deze tent.
_______________________
Espresso: BFC TCI Lira.
Grinders: Eureka Mignon x 2, Mahlkonig Guatemala, Cimbali Junior.
Roaster: Gene Cafe.

Espressotopia

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Espressotopia » wo 29 okt 2008, 15:33

Ja, want een kopje koffie drinken is ook zoooo duur. Je moet meedoen aan zo'n initiatief, omdat je een hart hebt voor koffie. Niet omdat je een gratis bakkie kunt scoren. Ook de testers van AD betalen gewoon hun koffie. Daarnaast vind ik het niet wenselijk dat ondernemers hun bedrijf naar voren schuiven.

Gebruikersavatar
Gutenberg
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 23:45

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Gutenberg » wo 29 okt 2008, 16:12

...Bovendien kan het dan wel eens zijn, dat een barista meer zijn/haar best gaat doen op de koffie als de drinker niet "incognito" is.
I've got a bad tamper...

Gebruikersavatar
Gutenberg
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 23:45

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Gutenberg » wo 29 okt 2008, 16:13

Dus Utrecht en Maasticht hebben fatsoenlijke koffie op de Uni? :shock: :!:

Wat doe ik dan in godsnaam in Enschede, waar de gebouwen vol staan met Autobar apparaten . . . grrr :x

Afbeelding
Is dat cappuccino? :lol:
I've got a bad tamper...

Juliejayne
Berichten: 13
Lid geworden op: di 11 mar 2008, 23:32
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Juliejayne » wo 29 okt 2008, 16:15

Maar, als je 10 duidelijk, reports kunnen hebben, in een korte tijd, over de kwalitiet van je produkt, dan vind ik dat waardevol.

Ik weet dat wij serveer de beste espresso en cappuccino in Dordrecht. Maar wij kan altijd beter doen, en verse ogen zal misschien iets anders ziet.

Het was alleen en idee. En denk je dat de AD keurmeester "incognito" is?
_______________________

Espresso: BFC TCI Lira.

Grinders: Eureka Mignon x 2, Mahlkonig Guatemala, Cimbali Junior.

Roaster: Gene Cafe.

Gebruikersavatar
Gutenberg
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 23:45

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Gutenberg » wo 29 okt 2008, 16:24

Maar, als je 10 duidelijk, reports kunnen hebben, in een korte tijd, over de kwalitiet van je produkt, dan vind ik dat waardevol.

Ik weet dat wij serveer de beste espresso en cappuccino in Dordrecht. Maar wij kan altijd beter doen, en verse ogen zal misschien iets anders ziet.

Het was alleen en idee. En denk je dat de AD keurmeester "incognito" is?
Ik denk dat Barend inderdaad in veel ("grote") espressobars herkend wordt, maar in het gros van de lokaties niet, hoor... Op zich vind ik reports een grandioos idee, waar hier ook door iedereen al hard aan gewerkt wordt, en ik denk niet dat die 2 euro aan gratis koffie mensen eerder naar Groningen, Dordrecht, Utrecht of waar dan ook zal trekken.

Hier zijn "Koffiepraters" sowieso altijd welkom (en zeker zondag, zie viewtopic.php?f=29&t=432) , en die espresso krijgen ze dan zo ook wel van me! ;)
I've got a bad tamper...

Gebruikersavatar
Aadje
Berichten: 445
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 15:21

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Aadje » wo 29 okt 2008, 18:19

Is dat cappuccino? :lol:
Als je op het knopje 'cappuccino' drukt komt dit er in ieder geval uit. Of het ook echt door kan gaan voor cappuccino is een andere vraag.
Speedster | SuperJolly | et al.

karel
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:38
Locatie: Rotterdam

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor karel » wo 29 okt 2008, 19:59

Is dit misschien een idee ? Of juist niet?

Koffiekaart (van Koffiepraat)!

Beginnetje;

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... ff58a7&z=8" onclick="window.open(this.href);return false;

En.. zo ja . hoe te selecteren? En wie mag er toevoegen of verwijderen opdat er een eerlijke selectie ontstaat van plekken die de moeite waard zijn.
~~.~~~~~~~~~ ~ ~ ~
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Martijn » wo 29 okt 2008, 21:53

Is dit misschien een idee ? Of juist niet?

Koffiekaart (van Koffiepraat)!

Beginnetje;

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... ff58a7&z=8" onclick="window.open(this.href);return false;

En.. zo ja . hoe te selecteren? En wie mag er toevoegen of verwijderen opdat er een eerlijke selectie ontstaat van plekken die de moeite waard zijn.
Goed idee Karel!

Op zich zouden we in deze categorie (Horeca Review) per gemarkeerde zaak een item kunnen openen... Vervolgens hang je een link aan de markering op de kaart aan het betreffende item op Koffiepraat.nl. Zou moeten werken.

Als we vervolgens per zaak de vaste beoordelingschecklist (zie ook dit item) aanhouden... dan zijn we een heel eind...

Iemand andere ideeen? Kunnen overigens meerdere mensen items aan zo'n google map toevoegen?
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron