Re: Waar drink je de beste koffie ?

32
Deze forum heeft al de Proefpanel, voor koffiebonen te proeven. Is het niet mogelijk, iets gelijk te doen met espressobars/cafes?

Bijvoorbeeld, de ondernemer geeft 10-20 bonnetjes voor een gratis espresso, voor leden van de proefpanel, en daarna geeft deze mensen zijn mening over de koffie van deze tent.

33
Ja, want een kopje koffie drinken is ook zoooo duur. Je moet meedoen aan zo'n initiatief, omdat je een hart hebt voor koffie. Niet omdat je een gratis bakkie kunt scoren. Ook de testers van AD betalen gewoon hun koffie. Daarnaast vind ik het niet wenselijk dat ondernemers hun bedrijf naar voren schuiven.

36
Maar, als je 10 duidelijk, reports kunnen hebben, in een korte tijd, over de kwalitiet van je produkt, dan vind ik dat waardevol.

Ik weet dat wij serveer de beste espresso en cappuccino in Dordrecht. Maar wij kan altijd beter doen, en verse ogen zal misschien iets anders ziet.

Het was alleen en idee. En denk je dat de AD keurmeester "incognito" is?

37
Juliejayne schreef:Maar, als je 10 duidelijk, reports kunnen hebben, in een korte tijd, over de kwalitiet van je produkt, dan vind ik dat waardevol.

Ik weet dat wij serveer de beste espresso en cappuccino in Dordrecht. Maar wij kan altijd beter doen, en verse ogen zal misschien iets anders ziet.

Het was alleen en idee. En denk je dat de AD keurmeester "incognito" is?
Ik denk dat Barend inderdaad in veel ("grote") espressobars herkend wordt, maar in het gros van de lokaties niet, hoor... Op zich vind ik reports een grandioos idee, waar hier ook door iedereen al hard aan gewerkt wordt, en ik denk niet dat die 2 euro aan gratis koffie mensen eerder naar Groningen, Dordrecht, Utrecht of waar dan ook zal trekken.

Hier zijn "Koffiepraters" sowieso altijd welkom (en zeker zondag, zie viewtopic.php?f=29&t=432) , en die espresso krijgen ze dan zo ook wel van me! ;)
I've got a bad tamper...

40
karel schreef:Is dit misschien een idee ? Of juist niet?

Koffiekaart (van Koffiepraat)!

Beginnetje;

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... ff58a7&z=8" onclick="window.open(this.href);return false;

En.. zo ja . hoe te selecteren? En wie mag er toevoegen of verwijderen opdat er een eerlijke selectie ontstaat van plekken die de moeite waard zijn.
Goed idee Karel!

Op zich zouden we in deze categorie (Horeca Review) per gemarkeerde zaak een item kunnen openen... Vervolgens hang je een link aan de markering op de kaart aan het betreffende item op Koffiepraat.nl. Zou moeten werken.

Als we vervolgens per zaak de vaste beoordelingschecklist (zie ook dit item) aanhouden... dan zijn we een heel eind...

Iemand andere ideeen? Kunnen overigens meerdere mensen items aan zo'n google map toevoegen?
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu