Re: Gespot: E61 thermometer voor weinig

23
Joost verkoopt die dingen tegen "gereduceerde" prijs in ruil voor een review.

In 2010 was ik hier nog niet actief.
Voor zover ik weet is er een aantal jaren geleden een Deen geweest die zonder succes een kloon van de EricS thermometer heeft geprobeerd te vermarkten. Onder andere via Kaffeenetz.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk

24
Temperatuur verlagen dmv verlagen van de boilerdruk heb ik al geprobeerd. Hiermee kreeg ik de temperatuur maar weinig omlaag. Heb ook verstelbare naaldventielen als flowrestrictors in de aanvoerleiding gezet, maar ook dat werkte maar beperkt.
Denkt dat het eigenlijke probleem is dat de warmtewisselaars van mijn Fiorenzato Ducale Compact 2 een horecaformaat (groot) hebben waardoor je vrij lang moet flushen om de temperatuur naar beneden te krijgen. In een horecasituatie geen probleem maar omdat je thuis de machine minder frequent gebruikt wel. Voorlopig werkt thermometer voor mij prima en zie ik in ieder geval hoe heet de uitlooptemperatuur is. Mijn uiteindelijke doel is om de machine zonder extreem flushen thermostabiel te krijgen, wat voor een hx machine best een uitdaging is. Denk er over om de aanvoerleiding door een koelblok met ribben te laten lopen en dan maar eens te kijken wat er gebeurt.... Heeft iemand ervaring met zoiets? Ben wel benieuwd.

Advertorial?! Bedankt voor het compliment.
Zal de volgende keer proberen iets minder uitgebreid verslag te doen.....

27
Americano schreef: do 04 apr 2019, 17:35 Temperatuur verlagen dmv verlagen van de boilerdruk heb ik al geprobeerd. Hiermee kreeg ik de temperatuur maar weinig omlaag.
Wat heb je momenteel als boilerdruk en tot hoever heb je 'm verlaagd bij die eerdere poging?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino