Re: Koffiedik scrub

11
Ik drink heel veel koffie... dus moet mijn vrouw de hele dag onder de douche staan met die scrub.
als die koffiedik in afvoer gaat ... is het geen probleem?
Ihgv dat die verstopt wordt dan liggen verantwoordelijkheid en pijn bij man ben ik bang :)
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

13
En ik maar denken dat ik jullie mannenleven vereenvoudig met deze geniale tip :mrgreen:
Laat ik zelf maar ophouden met scrubben dan kweek ik tenminste een olifantenhuid om me in dit forum staande te houden :lol:
I''m not responsible for anything I say or do before my morning Coffee

15
Haha geweldig!!

Ik heb het ook staan, met een paar druppels essentiële olie van ceder en mandarijn. Basis voor de scrub is kokos-olie en de origin lijkt niet echt uit te maken; elke keer dat ik het gebruik ben ik zo glad als een aal en zacht als een tiet.

Probleem is de houdbaarheid; daar je het niet veel gebruikt is 1 dag koffiedik sparen ruim genoeg voor 1 douche beurt. In al mijn enthousiasme heb ik 2 zakken zorgvuldig zongedroogde koffiedik opgespaard, was niet echt nodig..

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

16

Fisherman schreef:In al mijn enthousiasme heb ik 2 zakken zorgvuldig zongedroogde koffiedik opgespaard, was niet echt nodig..
Even gewiekst zijn! Die twee zakken gebruiken om aan de buurvrouwen en haar vriendinnen te geven. Krijgt je vrouw/vriendin complimenten van hen dat jij die heerlijke scrub maakt. Krijg je nog verzoeken om een nieuwe voorraad. Kan je dat weer als excuus gebruiken dat je huidige apparaten de verzoeken niet aankunnen. Dat het echt weer tijd is voor een mooie nieuwe machine.
Ik zie één en al potentie met die 2 zakken. De Niche maalt overigens het best voor de meest gezonde huid met de schoonste poriën. Ik heb dit zojuist thuis verteld en wacht nu af of ik hem mag kopen
Afbeelding

17
Keyser schreef:
Fisherman schreef:In al mijn enthousiasme heb ik 2 zakken zorgvuldig zongedroogde koffiedik opgespaard, was niet echt nodig..
Even gewiekst zijn! Die twee zakken gebruiken om aan de buurvrouwen en haar vriendinnen te geven. Krijgt je vrouw/vriendin complimenten van hen dat jij die heerlijke scrub maakt. Krijg je nog verzoeken om een nieuwe voorraad. Kan je dat weer als excuus gebruiken dat je huidige apparaten de verzoeken niet aankunnen. Dat het echt weer tijd is voor een mooie nieuwe machine.
Ik zie één en al potentie met die 2 zakken. De Niche maalt overigens het best voor de meest gezonde huid met de schoonste poriën. Ik heb dit zojuist thuis verteld en wacht nu af of ik hem mag kopen
Afbeelding
Haha! Je weet het mooi te verkopen. Voor je het weet sta ik in de koopgoot mijn producten aan te prijzen, omdat ik zo nodig een La Marzocco GS3 op het aanrecht moest hebben staan. Helaas heb ik het dan te druk om mijn eigen droge koffie te maken en zal ik het productieproces uit moeten besteden.

Nog een tijdje later zal ik -om de aandeelhouders tevreden te stellen- mijn productie verhuizen naar China. Daar zullen ze stiekem Starbucks koffie gebruiken, om de prijs te drukken. Voordat ik "ja, maar.." kan zeggen wil men mijn product niet meer omdat het vroeger veel beter was, en komt de fiscus de GS3 en mijn geliefde Commandante ophalen, tezamen met mijn racefiets en geliefde messenset.

Neen, ik sla over.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

18

Fisherman schreef:Voordat ik "ja, maar.." kan zeggen wil men mijn product niet meer omdat het vroeger veel beter was, en komt de fiscus de GS3 en mijn geliefde Commandante ophalen, tezamen met mijn racefiets en geliefde messenset.

Neen, ik sla over.
Haha heerlijk hoe je erop doorgaat. Lijkt wel improvisatie theater met het thema koffie. De lama's zijn er niets bij
Afbeelding

Maar je hebt mijn ogen geopend. Ik heb zojuist mijn vriendin verteld dat dat van de Niche een grapje was, omdat ik anders, net als in jouw verhaal, zo eindig... En wij dat samen toch niet moeten willen, toch?

En wij samen, om dat te voorkomen, in het hoger segment moeten inzetten. Dat om haar en haar vriendinnen en uiteindelijk mijzelf gelukkig te houden. Zonder verlies van mijn denkbeeldige racefiets, messenset en hun tietgladde huid. Ik toch echt minstens een Mythos met een EK43 nodig heb die ondersteund wordt door een Londinium waarbij ik dagelijks gemasseerd wordt door de plaatselijke fysiotherapeutE voor het overhalen van de lever.
Maar ook dat haar vriendinnen Cynthia en Ann het eigenlijk niet echt nodig hebben. Dat zij zachtjes, zonder "te roddelen", moet toegeven dat zelfs de koffie bij hen niet voor verbetering zal zorgen. En dat ik voor hen wel stiekem DE zal gebruiken, waardoor de werkdruk licht afneemt en ik met die kracht de vuilnis buiten kan blijven zetten.

Ik ben bang dat weinig mij bang maakt om deze hobby te kunnen doen/uitbreiden. Zelfs de Chinezen en de fiscus niet. Die gedachte is best beangstigend
Afbeelding

20
namor schreef: ma 09 sep 2019, 12:17 Ik drink heel veel koffie... dus moet mijn vrouw de hele dag onder de douche staan met die scrub.
als die koffiedik in afvoer gaat ... is het geen probleem?
Ihgv dat die verstopt wordt dan liggen verantwoordelijkheid en pijn bij man ben ik bang :)

Geen probleem hoor, je afvoer wordt ook lekker schoon gescrubt. :lol:
Geen verstoppingen dus (behalve van al die haren ;) )
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60