Re: Ceado E37Z-Hero

21
Niet helemaal. De maling is ook daadwerkelijk anders omdat het een soort van snijden versus verbrijzelen is. Zie bijvoorbeeld hier https://www.home-barista.com/grinders/g ... 43811.html.

Hitte verklaart namelijk helemaal niet met mijn EG-1 als ik 1 espresso in de 1,5 uur maak. In de horeca zou dat een probleem kunnen zijn. Toch merk ik een heel duidelijk verschil in maalstand tussen exact dezelfde bonen die met 450 tegenover 800 toeren zijn gemalen. Dat verschil is nog best fors trouwens.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

22
Ik doelde meer op Garu en zijn vraag mbt de Etzinger, vandaar dat ik de conische schijven aanhaalde. Een quote had dat moeten verduidelijken.
_Garu_ schreef: Whole latte love plaatste net een unboxing video op YouTube over de hero. Ziet er wel erg cool uit. Vroeg me wel 1 ding af.. ik las dat 1 vd bijzonderheden aan deze molen is dat je op verschillende rpms kunt malen. Is het echter niet zo dat een burr gemaakt is voor een specifieke rpm? (Las ik bij etzinger)

25
Leuk, de jonge macho links en de grijze kale oude rechts doen het eerst samen maar gaandeweg gaat de grijsaard steeds nerveuzer en onhandiger de baas spelen. Hij heeft ook ineens een bril op.

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

26
Rocket R nine one kende ik nog niet.Weer een nieuwe pressure profiling machine erbij.
Ik blijf dat apart vinden.Ik speel wel eens wat met pressure profiling.Dus hendel tegen houden bij een bepaald gedeelte in de flow en weer los laten etc.
En ik proef er geen verschil tussen.
Het zal aan mijn smaakpapillen liggen. :mrgreen:

Mooie maler trouwens.

27
cremalover schreef:Rocket R nine one kende ik nog niet.Weer een nieuwe pressure profiling machine erbij.
Ik blijf dat apart vinden.Ik speel wel eens wat met pressure profiling.Dus hendel tegen houden bij een bepaald gedeelte in de flow en weer los laten etc.
En ik proef er geen verschil tussen.
Het zal aan mijn smaakpapillen liggen. :mrgreen:

Mooie maler trouwens.
Is toch de manier van P.P. ?!

Juist bij de lichtere brandingen een wat verlengde preïnfusie met een ietwat geremde zuiger voordat die vol gaat en op het eind weer wat remmen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.