[Verkocht!] Ponte Vecchio Export van februari 2019

1
Besten,

Zoals gisteren al aangekondigd gaat mijn Ponte Vecchio Export in de aanbieding.
Het is het nieuwste verbeterde model van begin dit jaar in de nieuwe (beter gezegd oude) kleur vintage orange.

In dit topic heb ik de machine uitgebreid voorgesteld:
viewtopic.php?f=58&t=9985

Kenmerken: eigenzinnig design, snel warm, stoomt heel goed, groep wordt niet snel te heet, klein slagvolume, maar Fellini move geen probleem, ristretto shotjes zijn de sweet spot.

De vraagprijs is 600 euro en hierin is inbegrepen:

1. Ponte Vecchio Export vintage orange
2. Naked portafilter
3. Tamper
4. Doseertrechter
5. Extra dubbel basket
6. Reserve seals
7. Reserve pijlglas
5. Standaard portafilter omgebouwd tot tool voor onderhoud groep en vervangen seals
6. Drie single hole stoomtips: 1.0, 1.3 en 1.5 mm
7. Temperatuursticker

Kortom, een helemaal compleet pakket. De nieuwprijs voor de machine is net onder de 800 euro (https://pontevecchiosrl.it/en/e-shop/le ... ne-export/. De accessoires kosten samen ook dik 100 euro. De machine is uiteraard een half jaar (met liefde) gebruikt en heeft de te verwachten minimale gebruikssporen.

Ik zou het leuk vinden als de machine naar een liefhebber gaat.

Bas
Laatst gewijzigd door bvds op di 22 okt 2019, 07:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: [TKA] Ponte Vecchio Export van februari 2019

3
Dat deze prachtige jonge, nieuwe machine in de verkoop komt kan alleen maar bij Bas.
Als je deze machine koopt kun je meteen aan de slag en als je hem doorhebt wat even tijd kost, net als met alle andere kleine levers, ga je keer op keer een heerlijke espresso ermee maken.
Een E61 HX machine verslaan op smaak is geen enkel probleem met zo'n dippertje als deze. Ik heb mijn pavoni goed onder knie en ben weer blij met espresso. Ik heb zelfs het idee dat de espresso nu beter is dan ooit uit de strega. (zonder PSM, PSM echter nooit zelf getest)

Deze Ponte Vecchio is nog iets vergevingsgezinder dan de pavoni en heeft veel meer stoomkracht en een spring lever group.
Ik zit nog steeds te twijfelen om hem zelf te kopen...
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!