Is de Niche zero echt de maler?

1
Hai allemaal
Ik heb een Elktra casa leva waar ik elke dag nog heel erg gelukkig van wordt..
Ik maal nu met een feldgrind en dat is prima maar ik wil graag een elektrische maler. Nu lees ik overal dat de Niche zero de maler is. Is dat ook zo voor de macal? Of zijn er andere malers meer geschikt voor deze machine? Ik koop graag iets waar ik langere tijd blij mee ben en spaar liever door voor iets goeds....
Ik wil wel iets redelijks kleins en niet een super groot ding en ik drink alleen espresso en geen filter
Bij voorbaat dank voor de reactie...

Re: Is de Niche zero echt de maler?

2
Hoi,

Er bestaat in mijn ogen niet zoiets als 'deze maler hoort bij deze machine'. Je wilt een maler voor espresso. De Niche is een uitstekende maler, zeker voor dat geld. Het is wel een single dose maler. Daar moet je wel rekening mee houden. Ik vind dat ideaal. Geen retentie en je kunt makkelijk wisselen tussen bonen. Prestatie is geweldig van de Niche. Uiterlijk moet je van houden. Verder is er genoeg over geschreven. Ik zou niet verder zoeken.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

3
Wat Calupus zegt. Het enige wat het moet willen is het single doseren. Dat houdt in dat je voor het malen je portie bonen afweegt. Dit is een extra handeling.
Mijn vorige maler ging met een druk op de knop en via timer. Dagelijks wisselde dat gewicht nog wel eens. Dan hield ik wat koffie over of moest er iets extra bij. Minder werk, maar minder accuraat, meer verspilling. Tenzij je het overige maalsel bewaard. Of je vind een machine met weeg mogelijkheid, die zijn er ook.
De Niche is vanaf de tweede maling: 17 gram erin en 17 gram eruit.

Maar de Niche. Ik was eerst sceptisch, maar nu zweer ik erbij. Fijne maler, licht en klein.

4
Ik raad hem al een tijd aan. In mijn ogen de beste maler voor thuis. Ik heb hem nu gebruikt naast mijn Lelit Bianca, Bezzera BZ10 en nu naast mijn Pavoni en Ponte Vecchio Export. In alle gevallen een hele fijne maler. En voor jou ook want je gebruikt nu een feldgrind. Single dosing doe je dus al en op smaak ga je het ook waarnemen. Er komt behoorlijk wat meer detail in je kopje en maalgraad afstelling zal beter worden.

Maar bvds heeft een Elektra en een Niche dus wil je van hem nog het verlossende antwoord dan kun je daar nog eventjes op wachten.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!