Re: Hotelkamerkoffie / espresso op vakantie

181
bobbee schreef:Tof ding, die delter! Doet het nog steeds goed in Fayence.
Afbeelding
Hey! Is Friedhats afgestapt van hun plastic doosjes?!?

En ja de Delter is fantastisch
Afbeelding

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

184
bobbee schreef: di 17 sep 2019, 10:56 Ik ben zo benieuwd wat er op het briefje staat op de malert
Afbeelding
Ik ben nu in de vergaderzaal, maar volgens mij is het dit briefje:
Ik heb de La Pavoni nog geeneens gebruikt want het gaat tot nu toe uitstekend met de Mypressi. De vrouw die de catering doet en *verrukkelijke* dingen maakt heeft ervan geproefd en zij vond het iets van 'zuur' hebben. Ik merk doorgaans, op conferenties, dat mensen die de 'doorsnee' koffie en traditionele 'Italiaanse' espresso lekker vinden, mijn espresso iets 'zuur' vinden. Gelukkig hoor ik dat nooit van de mensen aan wie ik koffiebonen lever ;-)

https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... senge.html
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

186
Bij gelijke dosering en maling loopt de ene Mypressi wat sneller door dan de andere, valt me op. Thuis, met Acaia weegschaaltje, kan ik dat nog eens verifiëren. Ik zet, als het druk is in de kamer, met beide Mypressi's tegelijk espresso's en daarbij liep het in de gaten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino