Re: Niche Zero Grinder

402
Keyser schreef: di 24 dec 2019, 09:51 Om op het gebied van persoonlijk te blijven, maar in dit geval breed gedeeld
Afbeelding
.
Niche komt met een schoep voor de anti popcorn, wanneer ik dit filmpje moet geloven.

PS. Die aanpassing op die Niche is wel echt lelijk hoor Bob! Nu heeft hij ook nog een Senseo voet om je mok op te zetten
Afbeelding
Afbeelding

https://youtu.be/BsxUzpH0VIw
Lijkt me niet de beste manier om popcorning tegen te gaan. Ik leg gewoon een rond diep dekseltje op mijn boontjes, waarmee het probleem ook verholpen is.
Wat ik nu juist zo fijn vind aan de Niche is dat hij zo snel maalt, maar met de aanpassing zoals in het filmpje is dat ook helemaal verdwenen...
Espresso gear: ECM Classika II | Niche Zero
Filter gear: Aeropress | Chemex | Hario V60 | Kalita wave | Brewista Artisan kettle | Comandante C40 MK3

403
Ik vind die disk wel zinvol. Is feitelijk een geoptimaliseerde versie van mijn Eureka disk.

Daar ben ik nog steeds blij mee.

Wat betreft speed: scheelt niet veel. Iets langzamer maar de gelijkmatige vulling kan ook voordelen hebben.

Natuurlijk werken andere oplossingen ook.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

404
Keyser schreef: PS. Die aanpassing op die Niche is wel echt lelijk hoor Bob! Nu heeft hij ook nog een Senseo voet om je mok op te zetten
Afbeelding
Afbeelding

https://youtu.be/BsxUzpH0VIw
Geeft niks hoor, dat je dat vindt.
Afbeelding

Trouwens, weet je wel wie het brein achter het schoepje is!? Dat is gewoon een Nederlander en nog van ons forum ook.
Afbeelding

Edit: zie al dat Bas zelf heeft aangegeven in de tussentijd.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

405
Update van vandaag over de NFC disk

All orders will now be shipping with the NFC disk included as of today.

We plan to have the NFC disk available to order early next month, and we will post all the details on Indiegogo and our social media when we have them.

407
Ik heb zojuist bevestiging van Niche dat ik hier mag delen dat ik de add on al even in gebruik heb. Ik was test persoon voor het verzenden vanuit China, vandaar dat ik er al 1 in gebruik heb.

Ik vind het een fijne add on en hoewel ik het niet had verwacht lijkt het erop of mijn extracties mooier verlopen. Met de naked verneem ik een gelijkmatiger uitloop. Ook lijkt daardoor de smaak iets beter, minder hard.

Check hier

https://youtu.be/CCLrarVlnhY
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

409
Jij stiekeme man!
Top dat filmpje. Kan niet wachten tot ik hem zelf heb.

Wanneer de schijf niet is veranderd, dan is hij als het goed is van doorzichtig kunststof.

Was hij eenvoudig te monteren? Ben benieuwd of de nieuwe niche meer ruimte op de ass heeft voor de schijf. Of dat dit hetzelfde is.

410
Ik heb er 2 ontvangen. Weet niet of dat de bedoeling is of dat je een reserve krijgt net als het setje veertjes onder de houten voet. Waarschijnlijk kan zo'n schijfje knappen als je hem te vast aandraait? Nu heb ik een tijdje zitten denken waar ik de extra disc ga opbergen en kwam op het idee om die maar ergens on de voet te bergen net als die veertjes. Dacht aan vast plakken maar blijkt een prima plekje voor te zijn, de inkeping van de disc valt precies om het paaltje waar de veertjes ook omheen zitten. Deksel erop en hij kan naar mijn idee geen kant op.
Enfin, fotos zeggen meer dan woorden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding