Re: Welke koffie brander moet ik kopen?

31
Het lijkt mij niks, zo van een afstand bekeken. Leuk speelgoed, aangenaam om het huis naar vers gebrande koffie te laten ruiken, maar meer niet. Hoop rook en schilfertjes-gedwarrel. De winkel zegt erbij dat je bonen met zonder kaf moet gebruiken, dan zou je die al niet meer hebben en ook minder rook, maar dan moet je wel alles bij hen kopen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Welke koffie brander moet ik kopen?

33
Die heeft mijn buurman!
En dankzij zijn brandactiviteiten ben ik besmet geraakt

Het is inderdaad een veredelde verfstripper met hamstermolen. Als je de eerste krak hoort, dan kun je een timer activeren en daarmee de ontwikkeltijd bepalen, maar je weet eigenlijk niet wat er gebeurd (je hebt geen idee wat de bonentemperatuur is, laat staan welke curve ze doorlopen).
Toch kun je visueel best in de gaten houden hoe ver je bent, en het smaakte helemaal niet zo verkeerd. Het is alleen wat gedoe en de capaciteit is geloof ik maar iets van 250gram.
Ik vond de Gene Cafe een heeeel stuk prettiger werken iig, ondanks zijn ook beperkte capaciteit.
dus...