Re: Mijn ervaringen met de DOLCE GUSTO

31
Ik liep vanmiddag nog de Dixons in (in-store bij V&D). Daar stonden ze gebroederlijk naast elkaar: de Dolce Gusto en de Senseo Latte Select. Toch wonderlijk wat ze tegenwoordig allemaal van plastic kunnen maken... ik waande me even op de speelgoedafdeling... :mrgreen:

35
Dit ding is echt te lelijk voor woorden.
Krijg er hetzelfde gevoel van als die Henry stofzuiger met dat gezichtje erop.

Afbeelding
I had some dreams, they were clouds in my coffee. Carly Simon
Live on stage: Vibiemme Domobar + Racillio Rocky

36
Hallo, de onderstaande reactie heb ik ook geplaatst op de blog van Koffiegek:
"Nou, misschien heb ik wel een heel slechte smaak, maar toen vorige week mijn Senseo opeens kapot was en ik naar de winkel ging om een nieuwe te halen, werd het me door de winkelier opeens heel moeilijk gemaakt: hij liet me namelijk koffie proeven van een Nespresso, De Longhi en een Dolce Gusto en ik was gelijk verkocht voor een DG. Ik heb hem nu een paar dagen in huis, maar de Chococino, Café Lungo en Café Latte Machiatto vind ik heerlijk. En dat vond ik na al die jaren Senseo en Espressomachines toch wel verrassend". Hoewel een juichende reactie heb ik toch nog wel een paar kanttekeningen, die misschien hier al lang zijn genoemd, sorry, daarvoor:
- niet alle cups zijn bij de kruideniers verkrijgbaar en dat is jammer. Ik zou het fijn vinden als Chococini en IJskoffie ook snel in de winkel komen te liggen
- je kunt geen aparte cups met melk krijgen en ik zou graag verder willen experimenteren met hete melk- en koffiedranken. Ik houd op deze wijze alleen Cappucino en Machiatto cups over zonder melk.
- ik heb altijd mijn Senseo mooi van vorm gevonden, maar de eerste aanblik van dit 'koffiekipje' of is het een ander diertje, maakte me niet erg blij. Nu vind ik hem eigenlijk wel leuk, maar echt mooi???
- het apparaat maakt behoorlijk lawaai vergeleken met de Senseo; de eerste keren vroeg ik me af of er soms iets mis was
- je kunt niet weglopen als het apparaat aan de gang is, omdat het dan een natte boel wordt
- lege cups moeten echt in de gootsteen, want ook die kunnen nalekken
Toch ik blijf erbij, ik vind de koffie heerlijk.
-

38
Ik ben 1 maand geleden overstag gegaan. Door alle positieve bericht van Dolce Gusto heb ik mijn Senseo de deur uit gedaan en een DG aangeschaft. Nu een maand later moet wil ik toch even met iedereen delen dat ik nog geen moment er spijt van heb gehad. Ik vind het ontwerp heel grappig en de koffie zo lekker!! Ik ben dus blij dat ik door al deze bericht de goede keus gemaakt heb!

39
Hoi,
Ik ben nieuw hier, en driftig op zoek naar een nieuw apparaat om thuis een 'lekker bakkie' te kunnen zetten. Met vermaak las ik (alle!) berichtjes over de Dolce Gusto, en ook over het feit dat je hiermee geen ECHTE koffie/espresso/cappucino kunt maken. Mee eens, voor echte koffie heb je een echte machine nodig.

Voor wat het waard is, mijn ervaring met het Koffiekipje is niet zo positief. Dan heb ik het meer over het gebruik ervan dan de koffie, want over smaak valt te twisten, alhoewel ik de Cafe Macchiato en de Ice Coffee erg lekker vind. Het apparaat zelf, dat vind ik echt een afgang.

Er zit geen automatische stop op, je moet er dus bijblijven, waarvan ik eerst dacht, ach, das niet erg, maar dit blijkt in de praktijk (4 maanden) toch wel erg onhandig. Bovendien is het een natte kledderzooi met die cups, ik wil een stevige koffie en gebruik dus niet alle melk uit het kopje. Gokken wanneer te stoppen, dan de melkcup eruit (dit is een knoeiboel want er staat nog druk op het cupje) en dan de koffiecup erin.

Ik heb het geprobeerd, maar hij gaat in de verkoop.
Groet,
Igby

40
Ik ben zelf heel tevreden met mijn Dolce Gusto, de verhoudingen van hoeveelheid melk die uit de cup komt in combinatie met de koffie vind ik prima zo en heerlijk. Als je echt 'custumized' koffie wilt hebben (meer of minder melk dan dat er in de cup zit etc) dan kun je beter met een echte koffiemachine en een melkkloppertje aan de slag... maar daar is helaas meer geduld voor nodig.