39
door Igby
Hoi,
Ik ben nieuw hier, en driftig op zoek naar een nieuw apparaat om thuis een 'lekker bakkie' te kunnen zetten. Met vermaak las ik (alle!) berichtjes over de Dolce Gusto, en ook over het feit dat je hiermee geen ECHTE koffie/espresso/cappucino kunt maken. Mee eens, voor echte koffie heb je een echte machine nodig.
Voor wat het waard is, mijn ervaring met het Koffiekipje is niet zo positief. Dan heb ik het meer over het gebruik ervan dan de koffie, want over smaak valt te twisten, alhoewel ik de Cafe Macchiato en de Ice Coffee erg lekker vind. Het apparaat zelf, dat vind ik echt een afgang.
Er zit geen automatische stop op, je moet er dus bijblijven, waarvan ik eerst dacht, ach, das niet erg, maar dit blijkt in de praktijk (4 maanden) toch wel erg onhandig. Bovendien is het een natte kledderzooi met die cups, ik wil een stevige koffie en gebruik dus niet alle melk uit het kopje. Gokken wanneer te stoppen, dan de melkcup eruit (dit is een knoeiboel want er staat nog druk op het cupje) en dan de koffiecup erin.
Ik heb het geprobeerd, maar hij gaat in de verkoop.
Groet,
Igby