Dat ik voor de ECM gekozen heb is nogal lang verhaal.
Ten eerste, inderdaad zeggen veel mensen dat het de Rolls Royce is
Ik heb er ook al wel gezien, de afwerking van deze mag er zijn, maar ik ken de kwaliteit en betrouwbaarheid niet van een Rolls natuurlijk!
Ten tweede was ik vooral aan het kijken en twijfelen tussen verschillende machines (Lelit Marax, VBM Domobar Junior/Super model 2020 of goede einde reeks aan goede prijs, Rocket R58 V2, Profitec 300...)
Tot ik een vriend toevallig gesproken had die veel in Finland zit en zei dat daar ene goede shop is.
Met de winkel contact opgenomen en kon de nieuwe ECM Technika V profi PID kopen voor +-1630 euro incl verzekerde verzending.
Alle testen op de gekende youtube kanalen spreken er goed over.
verder worden ook enerzijds goede verhalen over HX verteld anderzijds breken anderen deze af en zweren bij DB.
Dus allemaal wat verwarrend na een tijd.
Want wat maakt eigenlijk de meerprijs van een ECM, Bianca, R58, Domobar super PID,... tov een appartamento, Mara(X), Domobar Junior...
Is het enkel de DB vs HX?
Van de Bianca lees ik wel veel. Is het aan te nemen dat dit toestel zowiezo een 'betere aankoop' is tov ECM?
Maar! Ik had nog niet op de bestelbon knop gedrukt. Dus nog niks bindend hoor. Je was juist op tijd met uw berichtje. Het heeft me toch wat doen nadenken even.
Misschien het best om alles eens naast elkaar te leggen en het wat laten bezinken.