Re: Raad bij aankoop espresso machine

71
Ik ben nog aan het wachten op de nieuwe MaraX zodat ik deze in het echt al eens kan bewonderen en vergelijken met de profitec 600, maar ondertussen zoek ik nog wat verder voor eventuele andere oplossingen.
Zo ben ik gekomen bij een La Pavoni Giotto premium dual boiler PID aan een gunstig tarief.
Iemand ervaring met deze?

72
Wat ik mis in de vraag is of je enkel espresso wil zetten, of ook cappuccino/latte, etc wil maken?
Wand indien je een machine enkel voor espresso zoekt, dan zie ik weinig meerwaarde in een heat exchanger of dual boiler, dan is een 'luxe' single boiler zoals de ecm classika pid die op de shortlist stond wel een goede keuze?

Zo'n single-boiler kan wel melk opschuimen natuurlijk, maar dan moet je iets meer plannen (shot eerst, daarna opschuimen) dan bij een HX of DB.

73
vlammie schreef: do 05 mar 2020, 21:24 Wat ik mis in de vraag is of je enkel espresso wil zetten, of ook cappuccino/latte, etc wil maken?
Wand indien je een machine enkel voor espresso zoekt, dan zie ik weinig meerwaarde in een heat exchanger of dual boiler, dan is een 'luxe' single boiler zoals de ecm classika pid die op de shortlist stond wel een goede keuze?

Zo'n single-boiler kan wel melk opschuimen natuurlijk, maar dan moet je iets meer plannen (shot eerst, daarna opschuimen) dan bij een HX of DB.
Dat laatste ligt ook een beetje aan de maat van de boiler.

74
Allen,

Ben er een tijdje tussenuit geweest. Aankoop van een espresso machine gedaan.
Het is een demo toestel, eigenlijk zelfs niet gebruikt en zeeer goede condities.
Het is een ECM Synchronika geworden :-)

Verder heb ik nog wat raad nodig ivm grinders.

Momenteel zie je her en der goede condities naar Eureka Atom 65/75 en Olympus 75 (met titanium malers en blow up)

Ook wegens de retentie is er nu een Ceado E5SD op de markt, welke gelijkaardig is aan de eureka's wat prijs betreft.
Zoals geweten zal het voor 3-tal kopjes zijn per dag.

Zal de Ceado voor mijn geval zijn meerwaarde hebben of toch de raad om voor een Eureka te kiezen?
Zal de kwaliteit hetzelfde zijn naar output toe?

76
Inderdaad. Dit had ikzelf nooit gedacht. Dat allemaal om kopje koffie :-)
Zotte wereld!

Dus je zou sowieso de ATom 75 kiezen, met normale kleine hopper boven de ATom65, Olympus en Ceado E5SD?
Dus elke keer klein beetje malen (1-2 seconde) voor ouder maalsel te verwijderen?
Ik vermoed ook dat de komende Helios 65 wat minder is dan de atom75 wat specs betreft.