Re: Schoonmaken La Pavoni Europiccola

94
HanR schreef:Ik wil wel een keer een demonstratie.
Ik geloof je namelijk direct. Voor Sama groepen heb ik ook wel eens een tool gezien met een hol gedeelte om de zuiger terug te duwen. Voor hetzelfde doel. Namelijk netjes de v- of w-ringen naar binnen schuiven.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Klopt. Maar daar heb je hem echt nodig icm de gemodificeerde portafilter omdat je er niet bij kan.

Zie deze aanbieding, zit die buis bij.

viewtopic.php?t=10474
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

95
HanR schreef: do 09 apr 2020, 19:15 Ik wil wel een keer een demonstratie.
https://www.facebook.com/rijwielatelier ... =3&theater

Klik na het bekijken van de foto en 't lezen van de tekst rechtsboven links op de foto voor stap 2 van het proces. Overigens is deze truuk uit de motorenrevisie niet om zuigers in cylinders te zetten maar om carterhelften over uitgaande assen te schuiven zonder de keerringen te beschadigen
"Verhuizen kost beddestro!"

96
Ik geloof je namelijk direct. Voor Sama groepen heb ik ook wel eens een tool gezien met een hol gedeelte om de zuiger terug te duwen. Voor hetzelfde doel. Namelijk netjes de v- of w-ringen naar binnen schuiven.
Bij de ombouw set om de manometer op de zetgroep te plaatsen kreeg ik zo'n mooi zwartplastic hulpstukje om de zuigerringen plat en soepel mee in de zetgroep te laten glijden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

99

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Ny heb ik best wel vaak een zuiger in een Sama/Ponte Vecchio gemonteerd en dat kun je met de ogen dicht en de achterkant van een theelepeltje.Zelfde voor lapavoni/cremina trouwens.

Apart trouwens deze Pavoni rage de laatste tijd.
Ik heb er een gehad en in vergelijk met een Ponte Vecchio verliest hij het schromelijk nasr mijn idee.

100
cremalover schreef: vr 10 apr 2020, 09:54

Ny heb ik best wel vaak een zuiger in een Sama/Ponte Vecchio gemonteerd en dat kun je met de ogen dicht en de achterkant van een theelepeltje.Zelfde voor lapavoni/cremina trouwens.

Knap hoor maar wat bewijst dat? Zo kan ik ook dingen met m'n ogen dicht die anderen weer niet kunnen.
Als een pashuls mensen kan helpen is dat prima
"Verhuizen kost beddestro!"